onsdag 16 november 2016

Mässing och grönt=snyggt!

Gomorron!

Ledig förmiddag, och jag har hunnit massor.
Varit och klippt Doris klor
(nej jag kan inte det själv, för Doris blir hysterisk).

Hämtat lärkkvistar och tallris
så nu kan det börja pyntas snart.

Ni vet ju att jag föll som en fura för blå sammet
på både möbler och kläder.

Men så fick jag hem ett par kuddar i svagt grönt
och gud så fint de passade i vårt vardagsrum.
(typiskt, nu när jag köpt några blåa kuddar, hur ofta gör jag inte det misstaget)


Tycker den gröna flaskan på årets Blossa glögg också passar så bra med det guldiga,
som här med vasen från HM home och glasen från Svenskt tenn.





Ja, får nog hålla med min man.
 -Vi kan inte köpa så dyra saker som du vill ha,
eftersom du ändrar dig direkt och hittar något annat du vill ha....

Har aldrig hållit med honom, men på sista tiden har det blivit mycket 
som inte blivit som jag tänkt mig, så jag måste nog inse att han har rätt..


Snart iväg till jobbet, skall bara förbereda för lilla O
så hon kan göra Blomkåls och Broccolisoppan
(hennes favoriträtt).


Kram Helena

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Håller med dig om att guld och grönt är riktigt snyggt ihop.
Kram mamma c

Villa Ryttarängen sa...

Mycket snygg kombo. Kraaam Pia

HOUSE of ADELA sa...

Superfint med guld och grönt! Stort gilla på det även om det nog inte skulle passa hemma hos mig;) Till helgen kommer en ny kökstapet upp i alla fall, looking forward!
Ahhh vad trist när man slår söner saker... du får köpa nya helt enkelt=)

Kramar!
Adela

Annika sa...

Hahaha...vilken klok man du har. Och vilken fin kombination det var, du har verkligen ögat för det vackra. Ha en fin kväll. Kram Annika

jannice lindell sa...

Denna ska vi dricka på lördag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...