tisdag 1 november 2016

Två eller tre ljuslyktor?

Heej!

Nära vi var på utflykt
i Fredags gjorde vi ett besök
på Skultuna mässingsfabrik.

Jag har ju en del mässing här hemma,
tyckte det var så fint när det blev 
modernt igen, så det har blivit en del inköp.

Hade egentligen bestämt att jag inte skulle 
ha mer mässing hemma.
Men när Katarina (som inte ens gillar mässing)
pekade på dessa fina ljusstakar och berättade att de 
är så fina när de lyser, kunde jag inte hålla mig.





 Vad vi velade om vi skulle ha två ljusstakar eller tre.
Jag valde två, för jag brukar alltid ha två, så det skulle kännas konstigt med tre





Kan bara hålla med om att  de har ett väldigt fint ljus
när de brinner.



I eftermiddag när jag kom hem, passade jag på 
att ställa in Pelargoner och mina fikonträd för vinterförvaring.

De har ju lovat snö och jag ser att det kommit snö
inte så långt från oss.


Nu är jag ledig två dagar
Ska bli skönt.

Kram Helena



3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härligt sken i dom lyktorna. Ja snö ska det bli här också. Det kan ju vara rätt så fint det med. Kraaam Pia

jannice lindell sa...

Jag älskar dessa ljuslyktor med. Så fina så!

Unknown sa...

Dessa små ljusstakar från Skultuna är helt fantastiskt fina. Jag älskar mässing och är glad att det är modernt igen.
Kram
Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...