torsdag 17 november 2016

Plisserat hiss or diss?

Heeej!

Sitter här frusen med morgonrock
och tittar på maken när han gör korvstroganoff.

Skönt när han är hemma på kvällarna och vi kan dela
lite på sysslorna.

Jag ska ta kvällspromenaden med Doris,
sedan
blir det nog sängen tidigt i kväll.
Efter att ha jobbat kväll och sedan upp tidigt 
gör mig väldans trött. 
Maken var i Göteborg och kom hem 
sent inatt så han lär nog stupa tidigt också.

Har tittat på dessa snygga plisserade kjolar hela hösten,
varit och provat flera stycken, men tyckt att jag ser ut som ett hus.


Har ändå inte kunnat släppa att jag skulle ha en i min egen ägo.
Tänkte ha den med en big tröja över.


Vad händer: Naturligtvis det som hänt varje gång jag provat plisserade kjolar.
Jag ser ut som ett hus, så på min kropp blir det 
diss för femtielfte gången, att jag aldrig fattar.

Det är så snyggt på andra smalare tjejer,
undrar vilken typ av kjol som passar bäst på min 
lite mer plufsiga runda mage?

Ja svåra beslut.
Kram Helena




12 kommentarer:

Mamma C sa...

Tycker du var jättefin i din kjol. Kanonsnyggt med lite tjockare tröja med.
Kram Mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Tycker också att det var en jättefin outfit! Snyggt med de plisserade kjolarna. Kram Suss

Villa Ryttarängen sa...

Jag tycker det är snyggt på alla andra utom på mig själv. Kraaaam Pia

Villa Ryttarängen sa...

Glömde ju säga att första bilden var riktigt läcker. Du är så fin i kjolen. / Pia

Anonym sa...

Tycker att du är riktigt snygg, kjolen ljuger och gör dig större än du är. Kram

Monika sa...

Gillar plisserade kjolar, tycker du passar jättefint i din och fin kombo med tröjan.
Kram

Annika sa...

Tycker också att den passar dig. Men det är ju inte roligt om du har den känslan själv att du blir större, för då trivs man inte i den. Jag tror att du skulle passa i en snäv kjol, typ pennkjol gärna av längre modell. Men jag tycker du är snygg i allt som du visar. Kram

Anonym sa...

Jag tycker också att du verkligen är fin i den plisserade kjolen. Men...man känner ju bäst själv. Kram Inger

Emelie sa...

Hej! Jättefint både kjol o tröja! Var har du köpt tröjan?
Kram Anette

Helenas enkla vardag sa...

Tack för alla snälla kommentarer. Emelie, tröjan har jag nyss köpt på Gina Tricot.
Kram Helena

FrkM sa...

Tycker det ser bra ut! Du ser inte alls stor ut.
Men jag förstår precis vad du menar då jag är likadan och undviker dem.

Anne sa...

Tycker du blev jättefin i din plisserade kjol. Det blev riktigt snyggt med den grå tröjan. Men den kjolen kan även vara snygg med vilken topp som helst.
Ha det gott,
Kram Anne,http://liteuppochner.blogspot.se/2016/11/igar-idag-framtiden.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...