fredag 4 november 2016

Bygget av uterummet fortsätter

Godmorgon!

Fick jag rätt?
Jodå, visst blev det stopp
i tågtrafiken när vi åkte till
Stockholm igår.
Varenda gång jag åker med SJ blir det 
något strul.

Igår satt vi i en lång tågkö som började 
innan Södertälje och det tog
tre timmar att ta sig därifrån till Stockholms central.

Signalfel var orsaken till denna långa väntan.
Känns som det var sista gången jag åker tåg.
Men jag undrar hur svårt kan det va....

Vi  hade bokat om tåget hem,
så vi hade många timmar att strosa runt på och Stockholm var sig likt.
Vi lunchade på Boquerian på Mood gallerian och fikade på 
Wienercafeet. 
Om jag shoppade något; Blommor såklart 
Det var mest lilla O som hittade en massa kul.



Har ni sett Glasen till uterummet har kommit.

Nix nu är det dags att skrapa rutor och bege sig 
till jobbet.

Det är Fredag och helgen knackar på dörren.

Kram Helena

4 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Så härligt att få ett uterum! Kommer bli jättefint, det där!
Ja, det där med tågtrafiken... Som jag skrev på din Fb... glad att jag inte är en av alla tågpendlare här! Pendeln (SL) är nog inget bättre, den...
Åh, så mysigt med lunch på Boquerian, det är vårt favorit-lunch-hak ;)
Har inte varit inne i Sthlm på drygt en månad nu. Abstinens ;)
Kram och ha en fin helg!
/Maria

Villa Ryttarängen sa...

Tur att man slipper pendla med tåg varje dag. Men hallå vad fint det blir, järnspikar. Där kommer ni ha det gött. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Dessa tåg, verkar inte spela någon roll längre vilken årstid det är. Förr var det bara förseningar på vintern men nu är det nästan jämt. Så fint ert uterum kommer att bli.
Kram Mamma C

majamyra | en livsstilsblogg mitt i uppförsbacken sa...

Det kommer bli superfint! Trevlig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...