söndag 20 november 2016

Lakrits till mamma och hundgodis till Doris.

Halloj!

Snart är det 1 advent och 
barnen har alltid haft sina
choklad eller paket kalendrar.

I år kunde jag inte låta bli att
klicka hem Haupt lakritskalendern till mig.
För att vara kvinna är jag nog rätt ovanlig, för jag 
äter hellre lakrits än choklad.


 24 luckor med en massa god lakrits.



Men jag lär inte få ha den för mig själv utan maken lär också vilja ha,
eftersom han också älskar lakrits.



Lilla Doris har fått en egen kalender också.







Hittade lakritskalendern här 

och hundgodiskalendern hittade jag på
på vårt djursjukhus

Vad gillar ni mest,
Choklad eller lakrits?

Kram Helena














12 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Jag gillar inte lakrits alls men älskar choklad! Har alltid köpt choklad kalendrar till barnen men aldrig sett nån till vovvarna, den där hade Svea gillat ;) Kram Suss

anettan sa...

Vilken söt hundkalender. Jag gillar både lakrits och chokad, kan liksom inte välja haha. Kram Anette

Mamma C sa...

Åhhh, vilket svårt val eftersom jag är en godisråtta. Jag gillar nog båda lika mycket.
Kram Mamma C

pak muliadi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
pak muliadi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Villa Ryttarängen sa...

Jag är galen i bägge så jag kan inte välja. Kul med hundkalender. Får jag fråga vart du köpt ljusslingan i hyacintburken. Hittade ingen på Rusta./ Pia

Home2tiny sa...

Mr C har för säkerhets skull köpt två..... Båda är vi lakritstokiga och för en gång skull ska jag frångå mina principer, nu när han varit så snäll.... Jaaaaaa va kul om ni hänger med nästa år, alltså det var ett julbord som slår det mesta, om man nu som vi älskar fisk och skaldjur. Jisses när jag bara hade tagit mig igenom sillabordet var jag ju proppmätt...... Miss you vännen. Kramisar Tina

Unknown sa...

Älskar choklad!

Kram
Maria

Annika sa...

Men gud vad kul med en hundgodiskalender. Det har jag inte sett förut. Jag är precis som du, tar hellre lakrits än en chokladbit. Ha en riktigt fin dag. Kram Annika

Villa Frejas bokblogg sa...

Så sött med kalender till hunden. Vi köpte faktiskt en till Alvin i år :)

Milla sa...

Jag är ett lakritstroll! Salt som den är bäst. Choklad äter jag ytterst sällan, är inte alls förtjust men mjölkchokladpannacotta är gott ;)

jannice lindell sa...

Härligt med lakrits kalender!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...