onsdag 2 november 2016

Pepparkakans dag!

Halloj!

Pepparkakans dag finns det?
Tror inte det, men det är en dag jag skulle uppskatta.
Älskar pepparkakor, nämligen.

Vet inte om det är från när jag var gravid med 
stora dottern, då frossade jag i pepparkakor
och efter det har jag fortsatt att gilla pepparkakor.


 Riktigt hett kaffe är livets dryck har jag kommit på.





November är en månad som jag egentligen inte gillar, men för att
 den skall gå fort så brukar jag tjuvstarta med pepparkakor,
hyacinter och glögg, men det sistnämnda har jag inte startat med än iallafall.
Allt för att njuta av denna tråkmånad.


Ja och Farsdag var tydligen inte på Söndag, var ni så vänliga att 
tala om för mig, tur det annars hade jag åkt till min pappa
och då hade han nog undrat.


Gillar ni pepparkakor?

Kram Helena

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag gillar pepparkakor, och doppa dom i kaffet är inte fel.
Kram Mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Mumsigt med pepparkakor. Tänkte bakat en omgång när vi var i stugan men väntar med det ett tag till... Kram Suss

AngelicasVärld sa...

Mumsigt med peppisar - jag köpte mina första för "julen" idag - tänkte nog festa på dom i helgen till premiär flaskan med glögg - nu är det ju november, vi har snö då tycker jag minsann att man får börja med julens godsaker ;-)

Å pepparkakans dag - den finns! Det är Anna dagen dvs den 9 december ;-)
KRAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...