tisdag 22 november 2016

Ibland är man poppis.

Gokvälleeer!

Det är inte mycket med mig ikväll

Var så trött att jag såg i kors när jag kom hem.
Försökte bli pigg av kaffe och ett wienerbröd.
(Det är ju wienerbrödets dag idag)

Men det hjälpte inte, 
kaffet gjorde dock så jag inte somnade.
Kanske var tur det.
Nu är jag lite piggare iallafall.

Ni som har tonårsdöttrar,
upplever ni samma som jag?

Jag får sällan låna något av henne, då måste jag verkligen ha frågat 
ordentligt först.
Men hon, hon lånar för glatta livet utan att fråga och utan att 
lägga tillbaka sakerna hon lånat.

När jag kom hem från Stockholm förra veckan,
hade jag ju med lite hem från eventet.
Vem tror ni har lagt beslag på 
mycket av det? Joo den lilla O.


 Nu har hon bara klätt provdockan med lite av sakerna.
Glitterpolo, halsband, halsband, väska, kjol (gammal)



 Lite nya hyllor har hon fått upp i wic, och 
det blev mycket bättre än innan, tycker jag.



Till och med dammvippan har hon lagt beslag på.
Hon hade sådan tur när vi var i Stockholm
Hon fyndade Victoria Secret parfym till
60% rabatt.

Ja då var man poppis också.
Är era tonårsdöttrar givmilda mot er?

Kram Helena

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Kommer ihåg att det var lite sisådär ibland när våra flickor var små och bodde hemma också.
Kram Mamma C

LIVSGLITTER sa...

Vilken härlig garderob! Har ingen tonårsdotter "än" dock kan jag tycka att hon är som en liten mini-tonåring redan nu vid en ålder av 8 bast snart ^^

Unknown sa...

Så snygg WIC. Min dotter skull bli avundsjuk om hon såg den. Givmild är hon endast när hon själv tycker det är läge. Men har aldrig lånat direkt av mig men nu har det börjat. Två saker norpade hon ur min WIC förra helgen. Dess flickor!
Kram
Maria

Annika sa...

Ja, faktiskt så är mina döttrar väldigt givmilda med mig. Och oftast så frågar de innan de lånar min prylar. Men ifall de får låna så kan det ta lång tid att få tillbaka det, iallafall av yngsta dottern. Min äldsta dotter har däremot problem med lillasyster som är i hennes garderob utan att fråga.

Nu kom jag också på att vi eller jag ofta köper saker som vi ska kunna använda tillsammans men dem sakerna hamnar nästan alltid hos döttrarna. :)

Fint rum hon har din dotter.

Ha en bra dag!
Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...