tisdag 15 november 2016

Helgens Hälsofrukost


Halloj!
Vad äter ni till frukost?
Jag äter oftast två grova mackor
och två koppar kaffe. 
Inte så nyttigt, men det går fort, och tid
är ju något man inte har mycket av på mornarna.

Lilla O hon äter nyttigt jämt, så när jag kom hem med produkter från 
Bodystore, skrek hon av lycka.




Så i helgen gjorde vår dotter nyttiga pannkakor
till hela familjen.


 Pulvret blandades med chiafrön och vatten.




Pannkakorna dekorerades med Nyttig Honung, hallon, banan och diverse frön.

Riktigt gott och riktigt hälsosamt.

Tur vi har vår lilla hälsoinspiratör, eftersom vi
gärna glömmer bort att äta hälsosamt och 
återgår till det gamla vanliga rutiner.

Dags att åka iväg till jobbet.

Ha en bra dag

Kram Helena

Innehåller adlinks

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh vilken härlig frukost. Ser superdupernyttigt ut. Kraaam Pia

anettan sa...

Jag äter alltid en macka....snabbt och gott. Onyttigt och inget kul alls. Men på morgonen känner jag mig inte roligare än så haha. Kram Anette

Milla sa...

Jag äter faktiskt inte frukost alls. Eller fel, jag äter inte frukost hemma, utan alltid på jobbet kl 9 då vi har fika med massa olika hårdmackor, massa ostar och grönsaker. Så då blir det en hård macka med ost och en finn crisp. Ibland ett kokt ägg. Min kropp behöver visst inte alls den typ av frukost jag åt förr - men det är nog olika beroende på hur dagen ska förlöpa gissar jag! Härliga pannkakor din dotter gjorde!! kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...