lördag 12 november 2016

En dag i Stockholms snökaos.

Hallå!
Vilken underbar morgon vi vaknade till idag.
Snart blir det en härlig vinterpromenad
med lilla Doris.

Igår for Katarina och jag till Stockholm,
vi hade planerat att ställa bilen i Kista för att
ta tunnelbanan in till stan.

Ju närmare vi kom Stockholm, så kände
vi att det kunde ju inte vara så farligt med snökaoset
som alla pratat om, så vi fortsatte med bilen in mot 
centrala Stockholm.

Vi hann komma in på Sveavägen, och insåg rätt snart
att det var banne mig världens kaos på vägarna.
Herrejösses vad snö, inte plogat någonstans,
så vi var glada att vi hade fyrhjulsdrift på
bilen, annars hade vi säkerligen blivit ståendes
eller så hade vi krockat med någon annan bil.


En tom buss som sitter fast och dessutom gått av på mitten, hur kan det 
bli så??


Vart är alla plogbilar, kan man undra?
Tur att vi hittade ett parkeringshus, för på gatorna fanns verkligen inga
ställen att parkera på.

Efter att ha pulsat och haschat från BirgerJarlsgatan till Drottninggatan
var vi liksom alla Stockholmare hungriga till max. Fullt överallt
på alla restauranger. Men vi hittade till slut en supergod restaurang på
Övre Drottninggatan

Där tog vi varsin Wallenbergare för endast 99kr
supergod, måste jag säga

Efter det hann vi med två butiker och valet blev Zara home och HM home


Katarina klämde på varenda pläd och kudde med rätt färg.
Men kors i taket fick inget följa med hem.

Däremot fick jag med lite finheter från båda ställena.


Hachade sedan tillbaka till Birger Jarlsgatan
för att gå
på Tradedoublers bloggevent.





Såklart fick vi varsit glas champagne i handen när vi kom.

Slog oss neri denna fina loungegrupp som dagen till ära 
piffats till av tjejerna från Ellos.



Mängder av goda snittar fick vi.



Vaja Wikström gav oss en massa
tips att lyckas med sitt bloggande.
En superduktig och rolig tjej, ni hittar hennes blogg här 


Boozt anordnade en tävling, där vi skulle dressa upp en klippdocka
med kläder från Boozt. Det klipptes och klistrades i vartenda hörn
av kontoret.
Tyvärr vann ingen av oss.



Mängder av fina goodibags fick vi med oss hem.
Gissa om jag var i himlen, jag som ÄLSKAR
goodiebags.
Dessutom var det fina saker i varenda påse.
Jag hade så mycket att bära så jag fick inte upp allt på
armen så  jag tappade en påse och ett
KRASCH
hördes. Min HM påse
var det som något gått sönder i.

Tur vi inte hade långt till Parkeringshuset
för mina armar orkade knappt bära
alla påsar vi fick med oss.


Idag har jag träningsvärk i armarna,
men en trevlig dag i Stockholms snökaos hade vi.
Hoppas snart man kan åka dit igen.


Kram Helena

8 kommentarer:

Junitjej sa...

Så härligt med goodiebags!
Verkligen tur att det finns fyrhjulsdrift.

Hemma på Sjuan sa...

Så mysigt med en Stockholmstripp och tur att ni kom därifrån ordentligt. Låter som en intressant föreläsning! Ha en fortsatt fin lördag, kram Suss

Sallys hus sa...

Haha jag dööör
Vad gör jag?? Jag ser ju skräckslagen ut haha
Så mysigt vännen å jag längtar redan tills nästa tripp 😍😍

Mamma C sa...

Vilket kaos det fortfarande är där uppe. Vilken trevlig dag ni fick och så en massa goodiebags på det.
Vi vet inte riktigt ännu när vi kommer ner till huset igen. Måste först fixa flytten i Sverige som är i början av nästa år.
Kram Mamma C

Sallys hus sa...

Haha jag dööör
Vad gör jag?? Jag ser ju skräckslagen ut haha
Så mysigt vännen å jag längtar redan tills nästa tripp 😍😍

Milla sa...

Hihi ops man blir lite fundersam över att ni haschade i Stockholm? ;)
kram Milla

Unknown sa...

Det var jättekul att träffa dig också och tack för hjälpen! Kul att du luskade reda på mig så att vi fick kontakt här i cyberspace också :) Tråkigt med dina lyktor som gick sönder :( Jag förstår att det måste varit svårt att bära. Jag ångrade mig först lite att jag valde det stora paketet, men sen när Tobias hjälpte mig att tejpa fast paketet på vagnen så funkade det ju bra :) Tur att jag hade vagnen med mig haha!! :) Kraam!

Annika sa...

Åh, vad roligt och vilka härliga goodiebags. Hur blev du inbjuden till detta event? Är det bara superstora bloggar som blir inbjudna? Ha en fin dag. Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...