söndag 27 november 2016

Tänt var det här.

Hej hej!

Nu är det tänt, det första ljuset.

Mina planer var att åka på julmarknad idag,
men tror inte jag törs åka hemifrån.

Doris blev dålig igår eftermiddag
och sedan har det hållit på hela natten.
Har varit ute med henne flera gånger,
tur vi har en inhägnad tomt.

Hon kräks och skiter om vartannat.
Kan inte förstå vad hon fått i sig, tycker jag var med
henne hela tiden när vi var ute igår.
Det är så synd om henne och hon går efter mig hela tiden,
vill inte vara själv och man ser på hela henne att hon inte är pigg.





Bäst att vara hemma hos henne, så jag kan ha koll
på hur hon mår.

Så vad är väl en julmarknad?
Förmodligen inget trevlig alls...

Vi får lyssna på julmusik och mysa inne.


Ska ni på någon mysig julmarknad idag?

Kram Helena

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Nix, har inte varit på någon julmarknad. Så synd med lilla Doris, man lider med dom.
Kram Mamma C

Villa Ryttarängen sa...

Stackars lilla Doris. vad jobbigt! Nej ingen julmarknad för min del idag. Nästa helg kanske det blir av. Kraaam Pia

Channal sa...

Men fy! Stackars lilla Doris! Hoppas hon snart blir bra! Så fint du har det i köket.

KRAM Anna

Unknown sa...

Hoppas hon mår bättre nu! Julmarknad har jag varit på som hastigast när jag gick ned på stan och tränade. Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Men stackars Doris, hoppas hon blivit piggare. Ingen julmarknad men vi har varit på ett mycket gott julbord idag. Kram Suss

Anonym sa...

Fint hos dej. Stackars lilla Doris. Hoppas hon snart kryar på sig.
Kram Helene

jannice lindell sa...

Stackars Doris! Hoppas de blir bättre med henne :)

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Stackare...inte kul, jag hoppas det är bättre med henne idag. Kramizz Laila

Annika sa...

Hoppas att Doris är bättre. Förstår att du inte ville lämna henne ensam. Men jag håller tummarna att hon är bra nu. Kram Annika

LIVSGLITTER sa...

Nix, ingen marknad för oss heller, Vildingarna åkte till pappa för pappavecka och eftersom svärisarna var här på besök passade vi på att fixa lite i nya huset när man hade lite "babyvakt" åt lillan :) Krya på lilla Doris! Kram L

Sallys hus sa...

Nä det blåste storm så det var alldeles för kallt för att vara på julmarknad i alla fall...
Å lilla lilla snuttan...staaackars...
Hoppas hon mår bättre i dag!
kraaam Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...