onsdag 9 november 2016

Ståtlig och ful.

Hej hej!
Är ledig idag, men haft fullt upp
på agendan.
Nu har jag hamnat i soffan och 
pustar ut.

Häromveckan sprang jag på den här fulingen.
Kunde inte låta bli att köpa med mig den hem.



Varför köpte jag den då kanske ni undrar.
Ja just för att den stod så ståtlig där i affären
och jag tyckte att han såg lite rolig ut.

Har en del kaktusar sedan innan och jag tror det
är mitt kaktussamlande som liten som gör att jag 
gillar kaktusar även nu.





Snart är det dags att leta smågranar
för att sätta i små vaser lite här och där
här inne.

Känns extra mysigt att tänka på advent
när det är snö ute.


Gillar ni kaktusar?



Kram Helena



3 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Hej tjejen!
Kan tänka mig att du tillhör dem som är glada över snön. Jag längtar också till advent. Att Ernst hade gjort ett vin visste jag inte, detta måste jag köpa pronto. Älskar också lamm. Jag skrev också om ett vin för ett par inlägg sedan, minns inte vad det hette men det är helt klart det godaste jag druckit. Titta efter och rusa till S.
Kaktusar är konstigt nog vackra blommor. Jag har också haft perioder när jag samlat på dem. Min mor fick ett ex av den du köpt nu när jag föddes. Hon har fortfarande den kvar, de du.
Ha det bäst. Kram Kristina

jannice lindell sa...

Vad fint den där växten är :)

Annika sa...

Jag älskar kaktusar. Kanske för att de är så tackasamma när man inte har gröna fingrar. ;) Jag har en på jobbet nu som blommar. Ha en fin eftermiddag och kväll. Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...