onsdag 30 november 2016

Det skall vara pälskrage i år.

Hej hej!

Hittade ett brev som berättade att det var sista dagen att 
binda om ett av våda huslån.

Tänk om jag glömt det. Vi har en fast ränta på
4,59%. Tack vare att jag hann så får vi nu 1,9%,
 så det kommer bli skillnad. 

Men jag har ju bott i hus på den tiden huslånen
var uppe i 17% och det fanns amorteringskrav också,
så dessa små % är ingenting i mina ögon.


Just det där med papper är nog inte min starka sida.
Det var tack vare att jag letade efter två andra papper som kommit bort som 
jag hittade detta. 
Hittade de andra två också, som tur var, eftersom det var 
pengar som jag skall få tillbaka.

Har märkt att det ska vara pälskrage i år igen.
Fick en krage från Nelly när vi var i Stockholm,
visste inte att det var högaktuellt i år med

Man ser dessa kragar lite överallt.




Ni hittar min krage här och den finns i andra fina färger också.

Något mer som alla tjejer vill ha på sina väskor 
är en sådan här som vi också fick från Nelly.


Har ni införskaffat någon pälskrage i år?


Kram Helena

10 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Nopp, ingen pälskrage här inte. Ser att du har den plisserade kjolen.. Bra där! Jag har varit med om räntor upp emot liknade % Inte alls roligt. Tur att det svänger. Kraaam Pia

anettan sa...

Njä ingen päls för mig inte men du har ju plisékjol också. Du är så himla trendig och fin. Kram Anette

Hemma på Sjuan sa...

Ja det är verkligen skillnad på räntorna. Ingen pälskrage här men jag är sugen på en pälsjacka, fuskpäls då förstås. Fin du är i kjolen, kram Suss

Mamma C sa...

Nix, ingen pälskrage eller päls här. Det var en dyr liten boll att sätta på väskan.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Tack för att du påminde mig. Tänkte att jag skulle köpa en krage till en "kraglös" kappa jag har. Du är så fin!
Kram
Maria

Home2tiny sa...

O la la snygging. Härlig färg på pälskragen och den är inte bara snygg utan värmer skönt också. Kramisar Tina

Milla sa...

Just det, jag köpte ju en pälskrage förra vintern! Och det satt en diskret på min nya RL kappa, trodde den var avtagbar men så var det inte. Räntor ja, tur du hann få ny! Vi har alla våra rörliga, bor ju nästan gratis :) men det var tufft på 90-talet, fy tusan för tvåsiffriga räntor och höga dagisavgifter utan maxtaxa. Kram

Anonym sa...

Hej

Du är alltid så fint klädd!
Kanske har Du skrivet redan var Din snygga spetsblus kommer ifrån-
men har Du lust att skriva det igen? Om den finns kvar någonstans
så skulle jag önska en sådan
Tack på förhand
Vänliga hälsningar
Louise

Helenas enkla vardag sa...

Hej Louise! Tyvärr minns jag inte alls var den är ifrån och inga ledtrådar på lapparna , det står www.sixames.com och blusen heter Veronika sa368

Anonym sa...

Tack snälla!

Louise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...