torsdag 18 december 2014

Snygg så man skäms.

Hejsan!

Var ju tvungen att prova det fina vintertäcket Doris ska få i julklapp,
så det passar på henne och hon blev så söt och den passade henne perfekt.

Trodde hon gillade det för inne ville hon ha det på sig,
men när vi kom ut, då kom de riktiga fralla fasonerna fram.

Inte gå en meter, hon blev en riktig stoppkloss.

Jag lockade med allt som brukar få henne att springa fram,
men icke sa nicke..

Till slut gav hon efter och vi kunde gå en kort skogspromenad.
När vi kom hem satt hon efter väggen och såg bekymrad ut.


Täcket hittade jag här



Det kanske var tur att hon inte ville gå längre, för jag orkade heller inte gå
fast jag hade en snygg jacka på mig. Men förkylningen och hostan har satt sig i 
bilhålorna och jag blir snarare lite sämre än jag var igår.

Tyvärr har jag bara en hundtermometer som jag inte har lust att använda, men
det känns som jag har feber också.

Så nu ska det bli lite varm glögg och lite ERNST också.


Kram på er.

Helena

13 kommentarer:

Hem & Trevligheter sa...

Aaawwww, så fin i sin jacka. Supersnygg ju!

Krya på dig.

Kram Linda

TITTILINA sa...

Hon är ju superfin i sin kappa. Och skön ser den också ut att vara!
Krya på dig!
Kram

Johanna sa...

Åh så söt! Borde ju vara skönt med täcke nu när det bara blir kallare och kallare :)

Sallys hus sa...

Men hallå där din stackare...bihålorna..huuu det är hemskt att ha ont där... och du...pjjjjuuuu..tack för att du inte använder hundtermometern..haha..
Å Doris då!! Hur söt får man bli?? Såååååå söt!
Å jag fnissar för Sally blir likadan...kan knappt gå med täcke på...fniss...
Krya på dig nu sötis!
kraaaaam Katarina

Titta in hos Thess sa...

Meeeen lilla hjärtat såå söt jag tror jag smäller av :))))
Men jätte tråkigt att du inte känner dig bra :(
Hoppas verkligen att du känner dig bättre till helgen så att du hinner njuta dom sista dagarna innan jul.
Och önskelistan gick verkligen inte av för hackor ;))
Hoppas att Tomten tycker att du varit riktigt snäll ;)))

Kram Thess

TIDSOPTIMISTEN sa...

Åhhh jag missade ERNST idag, tycker det är så roligt att se för jag tänker bara på parodin de gjort på honom i Partaj programmet ;) Ser ju inte så skönt ut med den där hundjackan om jag ska vara ärlig ...ha ha ha så jag har förståelse för söta Doris, men hon kanske vänjer sig. Hoppas du kryar på dig nu inte alls kul att bli sjuk den här tiden när det är så mycket annat roligt att göra.

Kram Ullis

Unknown sa...

Men så söööt!! Hur fin som helst är den lilla sötkorven i sin jacka, och hahaha så härlig trumpen min på översta bilden.
Undrar just vart Ebbas täcke är, hmm, får leta..

Jag är oxå krasslig, skit, för jag ska ut på roligheter imorgon. Hoppas det ger sig.

Krya på dig fina!
Kram Catta

Mamma C sa...

Så fin man kan vara. Måste ha varit stolt på sin promenad.
Kram Mamma C

anettan sa...

Men så söt hon är men det vet hon kanske inte om ;) Kramar Anette

Anonym sa...

Naw....Söting :)
/Nospuss

Jeanette sa...

Men så söt!! Krya på dig Kram J

baraetthem sa...

Kyra på dig vännen!! Så tråkigt att vara sjuk nu så här precis innan jul. Hoppas du snart är bättre!
Men så snygg hon är då lilla Doris i sig vintertäcke!

Kram fredrika

Lena - gott för själen sa...

Hihi, gud så söt hon är! De är för roliga de där jyckarna. Små personligheter.

Krya på dig!

Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...