torsdag 4 december 2014

Nu sitter de i soffan igen.

Hallå!

Här hemma jular vi lite varje dag.

Nu har mina enda tomtenissar hittat fram ur sin kartong.
Det är bara dom som finns här hemma av just rött och tomtekaraktär.
Men de är så charmiga så de har sin givna plats i soffan.
Lite juligt har också hittat fram ur kartongen.

 Hjortarna är från förra året och köpta här.
Den fina snökulan är köpt på Nille också förra året.




Tomtarna är flera år gamla, men jag vet att jag köpte dom här

Alldeles nyss knackade det på dörren
och en av julklapparna som jag klickade hem igår
blev levererad, gud så bra tycker jag som slipper 
åka ut i all julträngsel.

Nu är det redan kolmörkt ute och klockan är inte ens fyra på eftermiddagen,
men om ett par veckor vänder det, då kommer ljuset sakta men
säkert åter.


Ha en bra kväll allesammans nu ska jag äta pepparkakor 
och lite kaffe.

Kram Helena

11 kommentarer:

Unknown sa...

Mysiga de där tomtarna, funderat på såna till barnen.
Men visst är det underbart att kunna klicka hem klapparna, jag som aldrig kommer iväg nästan älskart! Har handlat det mesta av årets klappar i webbutikerna, supersmidigt =)

Ja du, ridå 15.30 typ, liiite tidigt och jag längtar efter något ljusare tider. Men först kan ljus i form av snö komma tycker jag, det vore mysigt och fint :)

Kram på dig!
Catta

Hemma på Sjuan sa...

Så fina tomtar! Endast ett fåtal här hemma... Hjortarna finns här hemma också. Kram Suss

House and Garden by Bia sa...

Jag gillar den typen av tomtar ;)...jättefina. Här blir det kanske ett glas glögg i kväll...när jag tittar på Ernst igen i Tv...det får man inte missa(om man gillar Ernst förstås, hihi)...
Kram Bia

Villa Ryttarängen sa...

Charmiga tomtar du ar. Dom passar så bra där i soffan. Är det kudde från ZBH? Kraaam Pia

Villa Ell sa...

Något litet rött tycker jag tillhör julen även om jag är sparsam med övrigt julpynt också...
Jag har också klickat hem en del... Så smidigt!
Kram Sandra

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mysigt hos dig, de sitter så bra där i din soffa.
Jag jular inget alls, men så fort köket är på plats då kör jag:)
Kram Maria

anettan sa...

Än har inte tomtarna hittat fram hos oss, än har jag endast pyntat för vinter. Kram Anette

Sallys hus sa...

men de är ju så söta de där båda raringarna..;)
Här har inga tomtar kommit fram än men det blir i helgen hoppas jag..;)
Vi har också klickat hem 2 julklappar...Sköööönt
Kraaaaam Katarina

Anonym sa...

Jag har handlat alla mina julklappar i butiker i Ulricehamn har varit hur smidigt som helst. Det som också förvånar mig är att många internet priser är högre än butik. God service har jag också fått . Det har varit mitt bästa år att köpa julklappar på länge har gått som en dans.

Channal sa...

Så mycket fint du har plockat fram! Om en vecka tar jag fram mina lussebarn! Längtar efter Lucia o snö!

KRAM Anna

Anonym sa...

Åh,de är underbart söta ......
/Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...