söndag 28 december 2014

En gnistrande vinterdag.

Hejsan!

Vilka vackra dagar vi har, eller hur?!

Jag får nöja mig med det vita som ligger på
marken och vara tacksam över det underbara
ljuset och kylan, jag älskart verkligen.
Ska det vara vinter så ska det.

 Vi övar med jackan och det går bättre och bättre.












Är så glad att jag en gång i tiden fick min systemkamera
och att jag tog modet till mig att börja blogga, för tänk vilken
glädje denna kamera har gett och var roligt att ta så mycket kort
och utmana sig själv, så att man lär känna sin kamera mer och mer.

Om jag inte haft bloggen, hade intresset för fotografering nog dött rätt snart,
så jag tackar min blogg för att jag håller fotointresset vid liv
för det är ju så roligt att ta fram kameran och fundera hur man ska få till en bra bild
utifrån förutsättningarna man har för stunden.

Varje bild är oftast en utmaning kameramässigt och det är så kul tycker jag.



Idag är det en lika vacker dag som igår, så nu ska jag klä mig varmt och gå ut 
i det magiska vädret.

Kram på er.

Helena

14 kommentarer:

Home2tiny sa...

Härliga vinterbilder vännen, får nog också ge mig ut på en promenad idag o andas lite havsluft. Såå fint tältet blev till prinsen, himmel så duktig du är o vilket tålamod, det där är inget man fixar på en kvart. Kramisar Tina

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vacker vinterpromenad. Söt Doris är i sitt täcke:)
Håller med dig om bloggande och fotografering, så himla kul:)
Kram på dig vännen
/Maria

Villa Frejas bokblogg sa...

Så söt jacka på lilla Doris. Kram.

Maria - Wikers Liv sa...

Så härliga bilder! Vintrigt och vackert, fast jag egentligen inte gillar vinter ;)
Visst är bloggandet något som triggar igång fotandet! Man ser saker ur en annan synvinkel ofta. Fast mina bilder är inte på lång väg lika fina som dina. Jag har nog inte det riktiga intresset och tålamodet att lära mig hantera kamerans inställningar ;) Men kul är det i alla fall! ;) =)
Kram/Maria

Channal sa...

Skrev just hos Sally vad värdefullt det är med bloggen o alla bilder! Så mycket fint! Kul med bilder och de säger mer än tusen ord.

Kram Anna

Unknown sa...

Underbara vinterbilder! Här snöar det för fullt nu och jag är såååå lycklig över det :) Ska ta med mig lillskruttan ut snart och göra änglar i snön, så mysigt.

Men du, vilket fantastiskt Tipi du gjort till prinsen, så himla fint och vad duktig du är!

Kram kram

Mamma C sa...

Jättefina vinterbilder som du tagit.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Vilka fina vinterbilder!

Nilla Q sa...

Härliga vinterbilder!

Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Vitt och fint;)....och bilden på äpplet på granen gillar jag...idag har vi haft 18 grader kallt...så jag har inte varit på någon promenad,men väl på Rusta igen och bytte en ljusslinga ;). På tisdag ska vi få plusgrader...inte kul!
Hoppas det är tillfälligt...
Kram bia

anettan sa...

Så fina bilder. Jag vet inte om Doris ser helt nöjd ut ;) Kram Anette

Melody and M.E sa...

Visst är det så att en blogg håller fotointresset igång.
Superfina foton du bjuder på och jag håller med om att det med äpplet är suveränt vackert.
Här finns det en liten Melody som gömmer sig om jag plockar fram overall eller jacka!
Kram M.E

CreandoPhoto sa...

Lilla vännen då! Hon ser ut att tycka ungefär lika mycket om minusgrader och snö som Myggan gör :D

Jag vill önska dig en underbar fortsättning på 2014 och ett riktigt Gott nytt år om vi inte hörs innan ♥

Lena - gott för själen sa...

Jättevackra bilder! Vilket härligt vinterväder ni verkar ha hemma! Visst är det kul med fotandet. I alla fall om man tar sig tid.

Vilken fin dukning du gjorde till jul och jag är mäkta imponerad både över duken du vävt och tältet!

Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...