tisdag 30 december 2014

Närproducerade tulpaner.

Hej på er!
Visst är det kul när man kommer till en 
trädgårdsmästare som odlat egne tulpaner!?
Jag var hos en sådan trädgårdsmästare igår.

Små fina tulpaner som var så söta
och riktigt krispiga, så de gick bara inte att motstå.





Julen är över och den har varit väldigt mysig, men nu går vi mot ljusare tider
och då passar väl en massa fina tulpaner superbra.
 
Senare ska ni få se när vi åkte till skogen och hälsade på
min fd man och hans nya familj. ( eller nya och nya, de har väl varit ett par i över 20 år snart).
Men de bor så mysigt och jag gick bananas med kameran innan vi satte oss till bords igår,
 
Ett riktigt mysigt julhem.
 
Men nu bli det lunch och sedan lite shopping och hockey.
 
 
Kram så länge.
 
Helena


10 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Heeeej vännen!
Å, jag ä'lskar med tulpaner. Just den där krispigheten som du skriver, ååå kan riktigt höra ljudet:)
Jag håller på o fixar o gör fint inför i morgon så jag ska väl fixa vidare tror jag;-)
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och de dina!
Varma kramar Anna

Hemma på Sjuan sa...

Så vackert med tulpaner. Många fina bilder från din årskrönika. Hinner nog inte kika in här imorgon så jag önskar dig ett Gott Nytt År! Kram Suss

Mamma C sa...

Vi har en egen trädgårdshandel där vi bor. Men tulpanerna var slut dom han hade skördat. Hoppas på tur nästa gång vi ska dit.
Kram Mamma C

Sabelhagens Olivlund sa...

Vackert och lyxigt!
Ha en fin kväll
Kram Maria

Ulrica sa...

Åh jag älskar tulpaner, när de flyttar in, då blir jag alldeles glad i hela kroppen :).
Och att få egenodlade är alltid lite extra skoj!!
Ha jättemysig kväll.
KRAM

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbart med tulpaner. De andas vår. Och det är väl okej nu när julen är över :) Kram.

Villa Ryttarängen sa...

Frasiga tulpaner gör mig sååå lycklig. Fina bilder. Kraaam Pia

Ninelin sa...

Gott slut och Gott nytt! Kram N

Villa Ell sa...

Ja nu är julen slut och tulpanerna är mer än välkomna!
Trevlig läsning av din första del på årskrönikan...

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År
Kram Sandra

Enkel stil sa...

Underbara tulpaner som påminner så mycket om våren. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Anita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...