lördag 6 december 2014

Kör så det ryker!

Hej på er!

Sanna mina ord, men de stämmer verkligen.

Håller ju på med ett kreativt projekt och det krävs lite monotont
sicksack och raksöms sömnad med min gamla herderliga
Husqvarna som snart fyller trettio år.





Sånt arbete brukar jag köra gasen i botten och köra på,
men se då small det och rök som sjutton. Ut med kontakten
och insåg att jag inte hade någon symaskin längre.
Min gamle troföljare har gått i graven.

Tänkte ändå att den skulle gå att laga, så jag åkte iväg med 
symaskinen till vår närmaste symaskinsaffär, men han skakade på huvudet.

Undrade i mitt stilla sinne om jag verkligen behövde en ny symaskin
och insåg att mitt projekt inte skulle bli färdigt och vem vet min kreativa sida
kanske väcks flera gånger, så det fick bli en ny symaskin på stående fot.





Jaa det var dom julklappspengarna!!!
Nu har jag skummat igenom bruksanvisningen så jag kunnat spola och trä den nya
fina symaskinen, sedan har jag kört fast det inte rykte denna gång.

Nu är allt sicksackat iallafall.

Vad ska det bli då?
En julklapp till lillprinsen.





Någon som kan gissa?


Nix bäst att fortsätta, nu är det dags för raksöm, men kanske ska ta lite kaffe och pepparkaka först.



Kram på er.

Helena

10 kommentarer:

Linda sa...

Men vad pysslig du är. Jag har en symaskin från IKEA stående ute i garaget och jag skäms nästan lite för att skriva det men den står fortfarande ouppackad i sin originalförpackning. :)

Ha en trevlig lördagsem/kväll.
Kram Linda

Home2tiny sa...

Heja dig vännen, vad duktig du är. Du ska se att du kommer fixa många snygga saker på den nya maskinen. Jag vet ju vad det ska bli..... O den lille prinsen kommer bli sååå glad, han har världens bästa o snällaste mormor. Kramisar Tina

Sofi sa...

Hej vännen!

Så kul med ett pysselprojekt! Blir supernyfiken!:)
Kul också att du visade lite inspiration till pojkrummet. Är ju väldigt aktuellt här eftersom vi ska få en liten pojke:)
Ska även spana in Ellis fina erbjudande som kom i vecka, tack för att du påminde mig:)
Ha en bra lördag!

Stor kram till dig!

Mirre Syr sa...

Ja, visst är det roligt att sätta sig och skapa något eget till någon man tycker om! :)

Lena - gott för själen sa...

Haha, så kan det gå. Jag är beredd på att vår typ 30 år gamla bakmaskin ska haverera också. Juicemaskinen körde vi så den brann.

Kul att du har en ny maskin nu då. Då kanske kreativiteten lättare vaknar till liv.

Kram Lena

anettan sa...

Så duktig du är. Min symaskin och jag har gjort slut, vi var ändå bara ovänner så ingen bra vänskap alls. Kram anette

Fiona sa...

Ett indiantält?!
Kul att kika in här hos dig och kreativiteten blomma:)
Kram från Fiona

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ingen aning, men det ska bli roligt att se när det blir klart. Jag äger faktiskt ingen symaskin - till min pyssliga och kreativa dotters besvikelse, jag har alltid skickat alla syprojekt till svärmor ;)

Kram Ullis

No34 sa...

Åh, vad spännande att se vad det ska bli... Kan inte gissa alls.
Jag har ju 2 symaskiner, och tänkte jag skulle byta ut den "klassiska" till en som kan brodera(av en annan kreativ bloggerska).
Önskar Dig en fin 2:a advent kram Kate

Sallys hus sa...

Men ååå så spännande!
Jag tror du ska sy ett sånt där tält..;)
Ååå så mysigt.. då kan ni sitta där o fika när han blir äldre.
Va duktig du är.. jag går här och drar mig för att fålla upp de sista gardinlängderna... nu fick jag lite lust att verkligen göra det så det blir klart.
Kram smulan och ha en fin dag!
Ska ni in på O Helga natt ikväll?
kram Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...