måndag 22 december 2014

Gottebord till de minsta.

Hej på er!

Nyss var tomten här och levererade de sista paketen,
så nu är jag i hamn med paketen.

Maten fixade vi en del igår och tar en del idag,
så det inte behöver bli så stressigt.

Våra småvänner har också fått känna av julstämningen.

En av granarna jag hämtade var till dom.

Brukar vara noga med att ge småfåglarna mat på vintern, 
men till jul kan man ju ge dom lite extra.

 Hela granen är klädd med en massa godsaker till de små vännerna.





Det verkar vara populärt att hänga där har jag sett. 
Massor av fåglar har kommit för att smaka på godsakerna.


Brukar ni mata småfåglarna på vintern?



Kram på er så länge.

Helena

11 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken fin fågelgran du klätt. ja vi matar som bara den. Är så kul att titta på dem genom köksfönstret. Kraaaam Pia

Anonym sa...

Wow...Underbart!

.._██_*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。*
˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\ *. ˛*.。˛* ˛. *。
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ .
¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•♥•°*"˜¯` ´¯˜"*°´¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•
Jag önskar dig en riktig föröjdefull Jul och Ett Gott Nytt År!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åh så fint!

TACK snälla du.
Jag fyller inte jämt i år, det var förra året;)

Ha en fin kväll
KRAM

♥Linda♥ sa...

Så fint du gjort till de små!

Jag brukar också vara noga med att mata fåglarna men först när snön kommit. Det är riktigt roligt att kika i fönstret och se vilka sorters fåglar som kommer på besök. Nästan varje år kommer det någon liten ovanlig typ.

Ha det fint!

CONCEPT by JESSICA sa...

Åh så fint ni gjort till fåglarna.
Önskar dig en fin Jul.
Kram

Maria - Wikers Liv sa...

Så fint du gjort till pippifåglarna :)
Kram/Maria

anettan sa...

Vilken fin människa du är. Kram Anette

Channal sa...

Så fint du har gjort det till fåglarna!

Kram Anna

Mittgodastefinaste sa...

Tittar in och önskar en
G O D J U L!

Kram Jenny

mammaxtre sa...

På landet mår fåglarna bra. Där ser vi till att de under hela vintern har en massa gott. Hemma är jag rädd att dra åt mig råttor och möss. Hemma är jag inte generös.

God Jul

No34 sa...

Pilbusken ute i trädgården är fylld med godsaker till de små... Så söta och så rogivande att titta på dom när de far runt och smakar på allt!
Önskar Dig Helena, en GOD JUL! Kram Kate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...