måndag 29 december 2014

Mitt 2014 i bilder, del 1.

Hej svejs!

I år tänkte jag bjuda på min årskrönika.

Jag tycker det är så kul att blicka tillbaka
och inse vad mycket man gjort, vad mycket det händer på ett år.

Eftersom mitt minne sviker mig, så är bloggen perfekt 
att kunna kolla bakåt vad som egentligen hänt.

Här kommer min årskrönika för den som orkar.

Januari 2014

Det ordnades ett Babyshower för min höggravida dotter


Hon var helt ovetande, men blev glatt överraskad av vad hennes vänner ordnat för
henne och hennes väntande bebis.





 



Hade mina sjuksköterske- kompisar här på middag och spabads kväll.



Vi var på en del utflykter i ett vintrigt Januari.


Februari 2014

Tänk jag blev mormor till Lillprinsen som kom
på alla hjärtans dag.

Vilken present.



 Tänk att min lilla flicka gått och blivit mamma själv, kändes jättekonstigt i början.
Men lyckan att vara mormor är verkligen total.

Dagarna efter att jag blivit mormor anordnade Nilla och Diana ett jättefint

bloggevent på 
Krusenberga Herrgård.


Det är alltid så roligt att få träffa andra bloggerskor och lyssna på andra föreläsare,
om deras resor från blogg till något helt annan.






 Helen (vitaestilo) småpratar med Lotta (fyra årstider).
Milla som äntligen kom med på
bloggevent

 Catarina Hurtig som jag fått äran till att träffa på två event, pratade om sitt jobb
som Hovreporter och man kunde köpa hennes böcker.





Det hölls mannekänguppvisning, medans vi andra drack vin.
Maria (wikers liv) Katarina (sallys hus)


Till maten serverades det mer vin och god mat.
Här är två av föreläsarna Lotta och Ida Adaras magasin, Helen och jag.




Mars 2014

Våren kom tidigt till oss.

 
Man kunde börja slänga av sig vinterkläderna tidigt.

Milian är nu en månad och solglasögonen gillas skarpt.

Började på Medicinsk Yoga (mediyoga)
Så skönt för skallen  och kroppen att få vila från alla intryck och tankar.
Här kan ni läsa mer om den formen av yoga.




April 2014


Första april!! Är det ett skämt eller???

Dagens outfit, man kan ju tro det är vår.







Påsken firades med vännerna, dels på sjön.


Vi var på båtutflykt med vännerna. Åkte till en ö och grillade korv.

Men vi stannade även i deras superfina sommarhus och firade påsken.


Körsbärsblommorna ville vi inte missa.




Vi reste till ett regnigt Paris
och firade att vi varit ett par i femton år.





Låste fast vårt kärleksbevis vid Pont des Arts bron vid Seine, som två månader senare raserade
på grund av alla hänglås.



Maj 2014



Jannike ordnade sitt andra bloggevent, där bl.a. Helena Köhl var och pratade om sin resa
som narkossköterska och numera egen företagare.



Bloggmaffian gick ut på stan och intog en grekiskt middag.
Anna, annas syster, Tess, jag och Katarina




Att kunna plocka in rabarber och göra sin egna rabarberpaj känns lyxigt.


Att sedan kunna bada i 29 gradigt vatten redan i Maj, känns också väldigt lyxigt.


Morsdag med mina favvortblommor Pioner.


Lyxigt känns det också när man kan gå och köpa närproducerade ägg.



Katarina och jag åkte sista helgen i Maj till Göteborg.

Där vi träffade fina Tina.
Vi bodde på hotell och vi hade inga direkta planer, förutom att bara vara och umgås.



Vi blev så inspirerade av Tinas kläder så när vi hittade samma jacka som henne gjorde både Katarina
och jag slag i saken och köpte likadana och så vara vi helt plötsligt KTH´are.


Träffade också Catta (Luva Magnolia) och hennes söta dotter.















Två snygga brudar med en sprudlande energi.


Nu går vi in i sommarmånaderna,
men det får bli ett inlägg för sig,
för just nu hinner jag inte mer.

Lillprinsen är ju här och hälsar på mormor.


Kram på er så länge.

Helena





14 kommentarer:

Channal sa...

Vilket fantastiskt år! Tänk att bli mormor och få lilla Doris! Sen alla roliga bloggträffar! Tur vi har bloggen så vi kan se allt fint vi får vara med om. Lätt att glömma det vardagliga...

Gott Nytt 2015!! KRAM Anna

Maria - Wikers Liv sa...

Så mysiga bilder Helena! Vilken härlig början på 2014!
Kram/Maria

HOUSE of ADELA sa...

Å vad många härliga bilder!
Visst är det roligt att kika bakåt när man glömt vad man gjort!=)

Kram
Adela

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken härlig krönika! Händelserik start på året. Jättefina bilder.
Kram Maria

Mamma C sa...

Vilket härligt år du/ni har varit med om. En jättefin årskrönika du gjort.
Kram Mamma C

Villa Frejas bokblogg sa...

Så många härliga bilder. Det har varit roligt att få följa dig under året. Kram.

anettan sa...

Tänk vad mycket det händer på kort tid.... Kul att se. Kram Anette

House and Garden by Bia sa...

Härlig årskrönika Helena!
Roligt att bli mormor också ;)...jag lär nog få vänta, hihi...
Ha det gott!
Kram bia

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
Vilken fin årskrönika!
Ja tänk vad mycket man hinner på ett år och tänk vad bra vi har det som dokumenterar i bloggen...annars skulle man ju inte minnas allt.
Ser fram emot nästa halva.
Kram Katarina

The Place To Be sa...

Vilka superfina bilder! Och kul att få hänga med på din tillbakablick. Vad mycket du hunnit med och vilken glädje att bli mormor!

God fortsättning!
Kram Malin

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder från ditt första halvår kramis Diana

Unknown sa...

Vilka fina bilder på din tillbakablick! Kram Stina

jannice lindell sa...

Viulket fint år och ser fram emot flera år här på bloggen. rkam

Jeanette sa...

Härliga bilder, hoppas 2015 blir minst lika mysigt.. men det finns nog inget som slår att få bli mormor till lillprinsen!!
Kram och gott nytt år //J

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...