tisdag 30 december 2014

När man hamnar mitt ute i skogen.

Hej på er!

Igår skulle vi åka och hämta hem vår lilla O,
som var och lekte med min fd man´s dotter.
Dom är som halvsyskon, fast det inte finns något släktband dem emellan.
Dom har bara samma storasyster.


Vi blev bjudna på finaste middagen, 
så här ett par dagar innan nyår.

Deras hus är ett jättegammalt torp, som byggts
om och på m.m.
Nu hade det fått finaste julstämningen och jag är 
tacksam att de inte städat bort julen där än, så jag fick insupa
känslan av en gammaldags jul.
 Det är banne mig bara tomten som saknas, och vem vet han kanske stryker häromkring.





 En riktigt gammaldags julgran som tagen ur Carl Larssons hem.





 Doris var med såklart och väntade på att det skulle ramla ner något gott.


 Maten serverades i glasverandan med de fina gammaldags fönstren som vetter ut mot ängarna, 
där det finns både rådjur, älg och varg.
 Såklart blev vi serverade älgkalv, som min fd själv skjutit. De hade gjort
både tjälknöl och rostbiff av den, supergott.
Till det serverades gratäng, kantarellsås och varm brysselsallad med baccon i.
Supergott var det.

 Till efterrätt hade tjejerna gjort egen mangoglass med jordgubbar och chokladflarn
till, det var också himla gott.

Nu ska vi ta och åka och kolla Hockey.

Kram på er

Helena



15 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättefint! Glasverandan är underbar, precis en sådan som jag vill ha:) Jag sparar bilden för framtida inspiration.
Ha en trevlig hockeykväll
Kram Maria

baraetthem sa...

Åh vad mysigt det ser ut!! Verkligen fina bilder och förstår ni hade det bra där! Vill önska dig ett Gott Nytt År! Hoppas du får kul imorgon:)

KRAMAR

Dagar av lycka sa...

Men åh, vad fint! En sådandär vacker glasveranda önskar jag mig också ;)

Kram Anna

Unknown sa...

Vad mysigt! Önskar dig ett Gott slut och ett riktigt Gott Nytt! Hoppas vi ses något nästa år. KRAM Pernilla

Mamma C sa...

Vilket vackert ställe och vilken middag. Ha en toppenhockey kväll.
Kram Mamma C

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina bilder och den glasverandan.. man typ dör ju av avund. Kul att läsa att ni kan umgås så där fint Helena.. Kraaaam Pia

Sallys hus sa...

Woooow så fint!
Jag håller med om att det där var ett riktigt julhus.
Sååå mysigt!
Å jag tycker ju att det är så himla häftigt att ni kan umgås så där.. å så himla skönt för N.
Ha ett rikitgt gott slut och ett Gott Nytt År nu vännen så får vi allt se till att få till en date snart!
Kram Katarina

mitt liv som jag sa...

Oj så fint! Och mums vad gott.

Gott Nytt År! Kram Jennifer

Sofi sa...

Hej Helena
Så vackert de bor!
Mysigt med en gammaldags jul, känns mer som en riktig jul på något sätt:)
Å all god mat!!:)

Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Kram Sofi

Unknown sa...

Men åh så härligt det ser ut, hur mysigt som helst och suuuperfint!

Önskar dig en fantastisk afton imorgon fina Helena & ett riktigt Gott Nytt Åååårrrr!!

Många kramar,
Catta

anettan sa...

Så mysigt det ser ut. jag vill Önska dig ett Gott Nytt År och hoppas vi ses under 2015. Kram Anette

Anonym sa...

Woooooooooooo...Fantastiskt underbart!
/Kram

svart vitt och rött sa...

Jag önskar dig ett Gott Nytt År!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, vilket mysigt hem. Kram. Och gott nytt år.

Hem & Trevligheter sa...

Wow, vilket mysigt hus! Precis så som man egentligen vill fira jul, det bara osar julstämning. :)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
Kram Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...