måndag 22 december 2014

Gottebord för oss.

 
Hej på er!
Hur har ni det?
Jag ska jobba några timmar idag, sedan är jag ledig
några dagar jag också, ska bli skönt att få rå om familjen
några dagar, tycker alltid någon är på språng, så det fattas någon här hemma.
 
 
Såklart måste ju vi också ha ett gottebord, inte bara fåglarna.

Vi gör inte så mycket nuförtiden, men lite hittar vi allt på.

 Vi har gjort krossade polkagrisar på smält vit och mörk choklad,
det är verkligen en favorit.


 Provade också att göra lakritsknäck, den blev god, bara lite för lös,
trots att jag klarade kulprovet.


 Skumtomtar, polkagrisar och små bakelser
som vi fick av stora dottern m fam när vi skulle på julbord.


Nu är det bara Rocky Road som fattas och det skall lilla O göra, men det är alltid
något annat som kommer före.

Nu är all mat klar hos oss, förutom kantarellomeletten som
vi gör senare idag när jag kommer hem.

Tänk på att det blir jul ändå, ni behöver inte städa överallt, det kan ni göra någon annan gång när ni inte behöver stressa.

Kram på er.

Helena

5 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilket härligt gottebord. God jul-kram.

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vad fint godisbord. Städningen har dragits ner mycket i år. Det gör jag en annan dag när jag känner för det
eller så låter jag bli ;).
Julkramar Susanne

House and Garden by Bia sa...

Så mycket gott!!...vi gjorde knäck härom dagen ;))så mycket godis blir det inte här...lite choklad...men mycket frukt och annat gott. Ett normalt julbord, även en vegetarisk sallad (dottern är ju vegetarian) och även julkalkon i år ;))...Jag önskar dej en GOD JUL!
Ha det gott!
Kram bia

Mamma C sa...

Vilket godisbord, så mycket gott.
Önskar dig en riktig God Jul.
Kram Mamma C

TITTILINA sa...

Mmmm, så mycket gott!
Speciellt dom där små bakelserna, de var väldigt frestande.
Hoppas att du får en riktigt skön jul med dina nära och kära!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...