söndag 21 december 2014

När man äntligen fått äta julbord

Hello!

Igår fick vi då äntligen klä upp oss lite
och åka iväg för att äta det årliga julbordet.
på 
Det blir oftast bara ett för mig
och det räcker alldeles ypperligt,
för jag har en förmåga att tröttna på julmaten väldans fort.





I år var vi en deltagare till, lille Milian som är dryga tio månader nu.






Han skötte sig exemplariskt fast han var så trött så ögonen åkte ihop ibland.





Annars är mina favoriter skinka, kantarellomelett, jansson

















När lilleman blev uttråkad kunde han stå i fönstret och titta ner på alla bilar som for förbi,
ett enkelt tidsfördriv för en stund.





Min Mr J säger alltid att man måste äta sju tallrikar. Tur inte tallrikarna är så stora,
men inte får jag i mig så många, men fem blev det nog för min del, sedan stod magen i alla hörn.
Tur att mina mirakelbyxor hänger med och töjer sig efter hur jag äter....





Tillslut var det dags att åka hem och hissen ner krängde lite oroväckande,
kanske för att det var några extra kilon mot när vi åkte upp.



Idag skall här börja fixas med maten och godiset. Har ju även lite kvar på mitt syprojekt
som jag hoppas hinna klart med idag, men jag tänker ofta att jag ska hinna så mycket,
sen blir det sällan så, skulle behöva en batteriladdare till mig själv..
 
Kram på er så länge.


Helena

8 kommentarer:

Unknown sa...

Mysiga bilder och va gott med julbord. Fast jag tröttnar fort jag med ;) Jag älskar fisk så därför var årets julbord på Sjömagasinet perfekt, många varianter av skaldjur, sill, lax och annan fisk, mums. Köttbullar, prinskorvar och annan "billig" mat äter jag bara på julbord hemma och passar på att stoppa i mig gourmet-varianterna på restaurang :)

Han så fin lilla prinsen, ett riktigt charmtroll!

Kram och ha en mysig fjärde advent,
Catta

House and Garden by Bia sa...

Gott med julbord....vi har varit på ett, och det räcker. Vill inte äta så mycket julmat före julafton, igår åt vi köttfärssås och spagetti, mums!
Ha det gott i julruschen!
Kram bia

Sofi sa...

Hej Helena!

Så fin du var i dina smalbyxor! Skulle verkligen behövas här;)
Så gott med julmat, älskar det men man kan ju lätt tröttna precis som du skriver.
Känner verkligen igen mig! Skulle behöva en batteriladdare hör med. Har ofta höga ambitioner men slutar oftast med att jag hunner knappt hälften av det jag tänkt:)

Fin Söndag till dig!

Kram Sofi

Bara MammaMilla sa...

Så gott med julmat! Så söt han är, lille Milian. Ha det gott! Kram Camilla

jannice lindell sa...

Men så mysigt!=)

Mamma C sa...

Vilken trevlig kväll med en massa god mat. Men 7 tallrikar skulle jag aldrig klara.
Kram Mamma C

åse sa...

Vilken mysig kväll och vilken sötnos han är ditt lilla barnbarn. Önskar dig en fortsatt fin 4.de advent. Kram Åse åse

Lena - gott för själen sa...

Vad mysigt och gott det ser ut. För vår del blir det nog ingen julmat alls i år. Eller kanske köper vi en skinka när vi kommer hem. Bara för att.

Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...