söndag 14 december 2014

En magisk afton.

Hej på er alla!

Såg ni något stjärnfall i natt?
Det är tydligen jättemånga som vittnat om jättevackra stjärnfall i natt.
Konstigt nog gjorde jag det inte, fast jag var ute sent i natt.

Eller sent och sent, det var innan midnatt illafall och det kanske inte alla
tycker är sent, men jag skall alltid hem tidigt när jag är på fest. 
Det rycker liksom i gåhemtarmen i min kropp, så det är inte ofta jag är kvar
länge på fester nuförtiden.


 Promenaden till feststället lystes upp med en fackla, så man såg något i mörkret.


 Det var så mysigt pyntat på logen, och julmusiken ljöd ur högtalarna.

 Stämningen var på topp och alla satt tätt ihop för att värmen skulle spridas.

Herr Ren var också på besök, han hade gått vilse så han fick värma sig en stund innan han skulle vidare norrut.



Vi hade en mysig glöggfest på logen, där det bjöds på glögg och tilltugg
och sedan en supergod gulaschsoppa som serverades ur Kåsor och focacciabröd till, så himla gott var det.
 
En mysig tradition på logen hos vännerna.


Kram Helena
 
 

19 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilken mysig kväll! Jag som är kvällstrött som ett litet barn såg inte heller något stjärnfall. Kram Stina

Channal sa...

Vilket mysigt ställe ni hade fest på! Trevligt! Missade alla stjärnfall. Var en bra film på TV! Klockan tio var visst tiden för att se många stjärnfall!

Vacker bild på dig! KRAM Anna

Home2tiny sa...

ser ut som ni fick en riktig toppenkväll. Bilderna är så fina o den på dig är underbar, alltid lika vacker. Kramisar Tina

Villa Ryttarängen sa...

En trött en såg inga stjärnfall. Vilken mysigkväll med ren och allt. Kraaam Pia

Helena sa...

Vilken mysig kväll!
Ha det gott! Helena

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow vilken mysig glöggfest! Jättefina bilder.
Jag går också ofta hem tidigt:)
Såg inget stjärnfall, vi var på restaurang.
Kram Maria

Vikeskärs hem och ting sa...

Jodå 4 stjärnfall igår kväll på väg hem från sthlm såg jag. Så 4 önskningar fick jag :)
Kraam

TITTILINA sa...

Åh här snackar vi julmys på hög nivå! Ser jättetrevligt ut!

Kram

Hemma på Sjuan sa...

Mysiga bilder och vilken härlig tradition med glöggträff på logen.
Såå söt tomtenisse du haft på besök. Kram Suss

The Place To Be sa...

Jag såg ett stjärnfall igår!

Vilken fin loge ni har!

Kram Malin

Ulrica sa...

Det ser ut som att ni hade en riktigt trevlig kväll. Bilden på dig är jättefin :)

Kram Ulrica

Annika Christensen sa...

Ohh vad stämningsfullt!
Missade stjärnfallen för jag var inne och bakade.
Fina bilder du bjuder på.
Allt gott
Annika

Villa Ell sa...

Vilken trevlig tradition! Man ska lämna festligheterna när man har som trevligast ;-)
Kram Sandra

Lena - gott för själen sa...

Men gud så himla himla mysigt! En sån tillställning skulle jag också vilja gå på!

Kram Lena

Mamma C sa...

Vilken jättetrevlig och mysig kväll.
Kram Mamma C

anettan sa...

Men så mysigt det ser ut och vad snygg du är. Kram Anette

Sallys hus sa...

Men himmel så mysigt!
Kan riktigt känna stämningen... åå så mysigt!
Jag vill oooooxå..;)
Vi har badat i kväll och sett flera stjärnfall..;)
Kram Katarina

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen!!!
Men vilken underbar glöggfest och vilket ställe !!!
Förstår att ni hade mysigt ;)
Här hemma lussade Ella för oss och efter det klädde vi granen.
Annars har det varit jobb helg för mig så istället är jag ledig i dag......och det är ganska skönt att få en dag helt för sig själv ;)
Hoppas att du får en fin måndag :))

Kram Thess

P.s och du..... Den där lille nissen du har där hemma....
HAN BARA FÖR GO !!!!!!
Till och med Janne som satt och tittade över axeln på mig och fick se Milian sa...men herre Gud vilken liten goding ;))))

Anonym sa...

Waoooo,så otroligt vackra foto & riktigt myyys ....
/Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...