lördag 27 december 2014

Att kunna visa er mitt DIY projekt.

Hej på er!

Nu är julen över och det känns helt ok tycker jag.
Maten är slut och det kommer inte lagas någon mer
julmat heller. 
Tänk vad man längtar efter att få sätta tänderna i den där första skinkmackan
och nu vill man ha sin gamla vanliga mat igen, är man inte lite konstigt så säg.


Men nu till något helt annat.
Ni vet att jag hållit på med ett sy projekt, som från början var tänkt
att göras för det skulle bli billigare än att köpa, men för min del blev 
projektet bra mycket dyrare + att jag fick köpa ny symaskin också.
Men det känns ju lite extra kul att man kan säga att man gjort det själv (DIY)
Taa daa här är mitt Tipi tält, till Lillprinsen.
 Nu får de pynta och greja i ordning hur de vill. Gardinerna kan man ju också byta efter behag om man orkar.


Lillprinsen som kanske är lite liten för att att veta vad det är han fått, men förhoppningsvis kan
ha en massa roligt därinne när han blivit lite större.

Roligt och lite pyssligt har det varit att göra det här Tipitältet, men helt klart värt besväret.

Så nu har lusten att sy mera tagit fart, vi får se vad det kan bli,


Nu ska jag ut på promenad i det soliga och numera vita landskapet.
För vi har fått LITE snö, iallafall så det är lite vitt.
Kram på er.
Helena





18 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh så fint :) Va duktig du är. Där kommer han säkerligen ha många roliga stunder.. Kram från ett riktigt kallt Värmland

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint! Jättebra idé om man kan sy så där bra som du kan. an kommer få så mysigt därinne. Kraaam Pia

Villa Frejas bokblogg sa...

Wow så fint. Så duktig du är. kram.

Ekenäsliv sa...

Heeej vännen och God fortsättning!
Åååå vilket fint Tipitält!!! Är helt säker på att lillprinsen kommer få många mysiga stunder där:)

Håller med dig, nu vill man ha vanligt mat. Jag är ju inget jättefan av julmat heller, då jag inte äter så jättemycket av den varan;-) Däremot kalkonmiddagen som vi traditionsenligt äter på juldagen, det är min grej det:)
Men jösses va trött jag var igår. Sov, sov och vilade heeeela dagen.
Ikväll är vi bortbjudna och det ska verkligen bli skönt att bara sätta sig och vara:)
Ha en fin helg nu!
Kram Anna

TITTILINA sa...

Men jisses så fint! Ett sånt skulle jag vilja ha som jag kunde gömma mig i och läsa böcker i alldeles för mig själv ;-)

God fortsättning!

Kram

Lisa sa...

Oj vad duktig du är, jättefint tält. Önskar jag hade liiite mer tålamod men ska verkligen försöka använda symaskinen lite mer.
Ha en god fortsättning!
Kram

Sofi sa...

Wow Helena!
Så bra du är! Så fint tipitält!
Tänk så mysigt och roligt lillprinsen kan ha i det.
Är så sugen på att köpa ett tipitält sen, sa det till G och visade även en bild som jag hittade på nätet... Hm ibland krävs det lite övertalning för att få ned honom på tåget;);)

Ha en mysig dag nu!

Stor kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Såå fint!!
Där kommer han trivas bra:)

Ha nu enmysig lördag
Kram Susannr

♥Linda♥ sa...

Åhhh, vad fint det blev!!! Vad du är duktigt! det kommer han säkert att ha i många år framöver och kunna leka massor av olika lekar i eller kanske att vila i.
Så roligt med hemmagjort!

Kram Linda

Maria - Wikers Liv sa...

Åh så fint! Vad duktig du är!
Att det blev en ny symaskin på kuppen, gör väl inget? ;) :)
Ska bli kul att se mer grejer som du kommer sy nu!
Kram och ha en fin kväll!
/Maria

Unknown sa...

Så fint! Jag kan verkligen inte sy, men beundrar de som kan. Kram Stina

Mamma C sa...

Vilket fint indiantält. Tänk så mycket kul lillprinsen kommer att ha i det.
Kram Mamma C

anettan sa...

Men så fint, mysigt! Kram Anette

Jennica... sa...

Men gud så fint! Ett sånt hade jag velat ha och gömma mig i! :)
Kram Jennica

No34 sa...

Alla barns dröm, något att krypa in och gömma sig i :) Superfin och bra jobbat! Ser fram emot att få se nya syprojekt!
Ha en fin söndag, kram Kate
PS. Ja, nu vill jag dessutom släpa ut julen.....

Anonym sa...

WAoooo,vilket ✫ tält & så söt lillprinsen är/Puss & Kram från "tant" Annmi

Channal sa...

Här är inte julmaten slut! Men lite trött på den. Blir att hitta på någon slags pytt av allt!

Vilken fin koja du har gjort. Mysigt!

KRAM och god fortsättning! Anna

A House With A View sa...

Wow Helena vad du kan!!! Superfint och charmigt tält. Vad duktig du är, det hade jag aldrig fixat!! Förstår att charmtrollet blev superlycklig :)

Kramar aka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...