tisdag 31 januari 2017

Sugen på möbler i betong?

Hej hej!
Idag har det varit korvstoppning
deluxe  från 8-16.30

Känner mig rätt tom i huvudet,
så skönt att maken gjorde kvällsmaten så jag bara 
kunde softa i soffan en stund.

Måste ju visa er vad min handyman
till svärson.
Han och en kompis har börjat gjuta i betong
som de sedan gör bl.a. sådana här snygga
bänkar av som skulle vara supersnygga 
att ha i trädgården.

Ni kan tro det blev bananas i huvudet på mig
och lilla O.
Vi vill ju ha både bänkskiva i köket och ett
bord till uterummet i betong.





De har använt sig av en särskild betong och träet är av lärk som skall åldras snyggt.




Detta var deras första objekt och de har redan fått flera beställningar.
Sedan skall de även göra andra saker som kommer på
beställning framöver.
Kul att ha någon nära som gjuter i betong, det är så snyggt tycker jag.

Ha en bra kväll.
Kram Helena

8 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Himmel så snygg!!!! Det måste du hälsa dem, att de gjort bra!
Skönt med en soft stund innan middag :)
Kram/Maria

Ekenäsliv sa...

Gaaaaalet fin!!!!
Ja, en sån skulle man allt ha :))
Här är en till som är slut i rutan...
Kram Anna

Annes vita rum sa...

Såå snygga! Älskar betong👌🏻

Mamma C sa...

Gillar det rustika i betongsaker.
Kram Mamma C

Villa Ryttarängen sa...

Coolt och riktigt snyggt! Kraaam Pia

Unknown sa...

Vad läckert. Förstår att det är hög vill ha faktor på detta.
Kram
Mari

Annika sa...

Men gud vad snyggt! Så duktiga de är. Kan tänka mig att de kommer att få fullt upp. Ha en fin dag. Kram Annika

Sallys hus sa...

Men ååå så snyggt!
Ja jag älskar också betong och skulle gärna ha både bord och bänkar.
Vi har pratat om i hundra år nu att gjuta egna skivor...men det blir liksom aldrig av...;)
förstår att du blir trött av allt det nya vännen.
Säg till när du är ledig så vi kan ses...saknar dig!
Kraaaaam katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...