tisdag 24 januari 2017

Mina sminkvanor

Halloj!

Sminkar ni er?
Jag gör det och har alltid gjort,
inte så mycket, men så pass
att jag känner mig klädd.
Det tar bara ett par minuter 
att fixa min dagmakeup




Jag använder allt detta till min vardagssminkning.
Lite smashbox innan foundation.
Sedan målar jag ögonbrynen eftersom 
jag tappat färgen på dem, i och med att jag blivit äldre.

Mascara behöver jag inte i och med att jag har 
singelfransar, så dem borstar jag bara lite.
Använder däremot en grå kajal på undre
fransraden. 
Sedan är det bara lite mörkrött
läppstift som jag tar på ibland, inte alltid,
men jag känner mig mycket piggare med det på.

Japp det var ju inte så mycket men ändå så pass
att jag känner mig sminkad.


Hur ser era sminkvanor ut?


Kram Helena


5 kommentarer:

Channal sa...

Smink och hudvård är en passion för mig! Det är så kul! Älskar Kakans podd "Under huden". Den missar jag inte.

KRAM Anna

Mamma C sa...

Här går det rätt så kvickt när jag målar mig. Mascara, foundation, ögonbrynspenna och lite rouge. Helger är det sällan jag målar mig.
Kram Mamma C

Maria - Wikers Liv sa...

Jag sminkar mig alltid. Går inte hemifrån utan smink (förutom morgonens pw). Använder inte heller mycket smink. Dagcreme, ögoncreme, serum, foundation(men inte när jag har bråttom) , lite ögonskugga (inte heller när det är bråttom) , svart kajal och mascara. Lite läppglans eller läppstift.
jag är inte så där överdrivet intresserad av smink och har dålig koll på krämer, märken och vad allt är till, måste jag säga ;)

Kram/Maria

No34 sa...

Ja, du.... Mina sminkkunskaper är inte mycket att skryta med, och skulle behöva gå på kurs hos döttrarna.. Endast lite ögonskugga, kolpenna ( som kajal), rouge och mascara. Aldrig Foundation eller läppstift... Men lite läppglans på helgerna!
Tisdagskram från Kate

Annika sa...

Jag sminkar mig också varje dag. Men inte heller så mycket. Maskara och foundation, ögonbryns penna och rouge. Och när jag är ledig och inte ska göra något speciellt så kan jag gärna vara osminkad. Ha en fin dag. Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...