onsdag 11 januari 2017

Tre olika viljor.

Morning!

Kan säga att det är en trött i huvudet bloggerska
som skriver idag.
Att börja på ett nytt jobb är verkligen ansträngande.
Man skall vara alert och trevlig, lyssna på allt
samtidigt sortera vad som måste stanna kvar i hjärnan.

Nu har jag ett försprång att jag känner till lokalerna,
de flesta apparater och datasystem som jag jobbat med
så den biten behöver liksom bara lite påminnelser.
Men det är mycket nytt ändå.
Igår efter två arbetspass, var det tydligen dags
för årets första AW.
Jättekul, då både undersköterskor, sjuksköterskor och läkare
var med. 
Sådant som gör att arbetsklimatet blir bra.

Nu skall jag snart iväg igen och det ska bli jättekul.

Men först ska jag säga att här hemma pratar vi om att 
flytta ut våra vita soffor i uterummet
och skaffa någon annan nättare soffa och ett par fåtöljer.
Inte så lätt när vi är tre som gillar inredning, men spretar lite
åt olika håll.

Det vi är eniga om är att soffan inte skall vara vit
utan ha någon färg. Jag vill gärna ha sammet.
Mr J vill ha en stilren soffa och lilla O vill ha en divansoffa.

Ja vi får se hur vi kommer lösa detta  i-landsproblem
men här har vi ett litet förslag


Inlägget innehåller affiliatelänkar



1. Soffa HÄR / 2. Drinksvagn HÄR / 3. Poster HÄR / 4. Soffbord HÄR / 5. Fåtölj HÄR / 6. Matta HÄR



Vi letar vidare efter lite olika alternativ.

Hur gör ni när ni skall köpa något nytt?
Får ni bestämma själva, eller har ni alltid samma
smak?

Ha en bra dag.

Kram Helena




I samarbete med confidentliving

6 kommentarer:

Unknown sa...

Stilrena möbler. Vi har inte samma smak hemma utan får alltid diskutera i evighet. :)
Kram
Maria

Annes vita rum sa...

Lycka till på nya jobbet Helena! Samma här med önskan om att byta ut vita soffor mot något med färg,men men jag tänker hålla ut ett tag till.Roligare att köpa nytt om vi flyttar.. Supersnygg den blåa i sammet! För övrigt vem som bestämmer:) hihi,men jag får väl erkänna att det är jag som styr här hemma:) Ha en fin dag..Kramiz

Hemma på Sjuan sa...

Snygg soffa. Här hemma har vi ju vita soffor som jag velat ha länge och jag gillar de verkligen men de är ju inte så praktiska... Förstår att det är fullt upp med nytt jobb och så spännande med en vovve som kommit på hur man rymmer ;) Kram Suss

anettan sa...

Här hemma får jag bestäma, mannen säger alltid att han litar på mig men det är inte heller lätt haha. Kram Anette

Maria - Wikers Liv sa...

Jag har turen att jag och mannen min har hittat till samma stil. Det kan skilja lite emellanåt vad vi tycker om någon detalj. Men för det allra mesta tycker vi lika. Och speciellt när det gäller större saker som möbler, färg på väggar och sånt.
Snygga möbler du visar. Vi tittade på den där drinkvagnen hos Newport, fast med vit marmor. Men det blev en fyrkantig med glashyllor till slut ;)
Spännande med nytt jobb, men förstår att det kan var lite uttröttande i början.
Kram/Maria

Mamma C sa...

Jag gillar sammeten av era förslag. När vi köpte möbler till huset i Spanien, blev vi båda förvånade att vi tyckte lika båda två. Men det var positivt och inga diskussioner.
Kram mamma C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...