fredag 6 januari 2017

Väldans kallt.

Halloj!

Vilken kyla som slagit till över hela
Sverige.

Vi var ändå förberedda att det skulle vara kallt
här uppe i Umeå, men -24 grader är banne mig
kallare än jag mindes. 

Jag hade min thermokjol och det är jag tacksam 
över.



Lilla O tyckte det var fruktansvärt kallt, så en varm chailatte satt rätt fint när kylan bitit sig fast.



Men jag trotsade kylan och tog klänning till 
kvällen.

Vi gick en massa kvarter innan vi kom till Harriets.

 Jag valde Moulés Frites, å så gott det var.



Tillbaka till hotellet, tog jag en drink som bartendern snodde 
ihop efter att ha fått en ledtråd vad jag gillade.
Jag svarade honom Sex and the City.
Det blev ingen Cosmopolitan, utan någon annan blandning
som toppades med lite lakritspulver.

Sedan dyker ett helt gäng Örebroare upp
på hotellrestaurangen.
Klart man måste ta en bild, när ändå världen är så liten.




Nu skall vi checka ut från detta hotell
och snart går flyget hem mot
varmare breddgrader.......


Kram Helena

7 kommentarer:

✫ Fru Eriksson sa...

*Brrr kallt men oj sååå mysigt ♡ ...
/Kram finaste!

Villa Ryttarängen sa...

ja hua vad kallt det är. Inte riktigt som där uppe men ändå. Vilka mysiga bilder. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Så fina bilder och så gott det såg ut det du tog. Här hade vi -20 i morse när jag drog upp persiennen.
Kram Mamma C

Sallys hus sa...

Hej snygging...
Jamen vilket mys ni har i kylan och tänk att du träffade MIN Jessica...;)
Vi har ju känt varandra sen vi var små och hon är en av mina närmsta vänner....
Gudmor till mina barn....hihi...kan tänka mig att ni babblade öronen av varandra...

Kram du fina!
Katarina

HWIT BLOGG sa...

Ja huuuu så kallt det är! Höll på att frysa näbben av mig när jag hämtade ved, näe jag håller mig inne tills det blir plusgrader igen!
Fina bilder av en kul kväll...
Kram från Titti

No34 sa...

Ja, fy vilken kyla.... -25 hade vi som kallast, och det är fööör kallt! Maten ser fantastiskt god ut, och två snygga damer också.. Ja, tänk vad världen är lite ibland. Trevlig resa hem igen, till "värmen".. :)
Kram från Kate

jannice lindell sa...

Ååå, härligt!


Var kommer din snygga kavaj ifrån? Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...