söndag 29 januari 2017

Vår dejt.

Morning!

Igår bjöd maken mig på dejt.
Så med betongkepsen på och varma
kläder åkte jag iväg (han var redan på plats)




Ja det kanske inte var en sådan dejt som
var särskilt tjejig eller romantisk.
Den var rätt bullrig och grabbig.

Vi var på hockey.
Det är inte ofta jag går och ser hockeymatcher
nuförtiden. Men jag tycker det är himla kul,
det är ju en riktig folkfest.

Vi såg Örebro möta Djurgården och det var ett liv utan dess
like, när båda hejaklackarna körde igång med sina hejaklacksramsor.
Men det är det som är hela grejen, bra musik, massor av glada människor
och ett högt tempo på isen.



Det såg riktigt illa ut för hemmalaget som haft det tungt hela säsongen,
men när det bara var någon minut kvar av matchen kvitterade Örebro,
så det blev förlängning och några minuter in gjordes segermålet
för hemmalaget som fick två viktiga poäng. 

Eftersom det var en högrisk match var det mycket uniformerade
poliser och vakter på plats och det var rätt stökigt på
Djurgårdens sida, när det inte slutade så bra, men jag hoppas
det inte blev en massa bråk.

Vi skulle gått på restaurang efteråt, men båda var så trötta
så vi köpte med mat hem och det var precis lika gott.

Idag mår jag mycket bättre och nu laddar 
vi om för att åka och fira en liten söt vildvittra
som fyller 1 år.

Ha det gott så länge.
Kram Helena

5 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Mysigt med dejt! Jag sa just till maken förra veckan att det var alltför längesen vi hade en dejtnight!

Kram Jenny

Sallys hus sa...

Men woooow så skoj... Jag har inte varit på hockey sen jag var typ 16 men jag minnas tt det var superspännande... hihi..får kanske ta med min man på en sån date nån kväll....;)
Å vad snygg du är som alltid raring.
Å tänk att det redan gått ett år...hälsa dem där ute och ha en urmysig dag!
Kraaaam Katarina

Mamma C sa...

Låter toppen att göra något som man gillar tillsammans. Länge sedan jag såg någon hockeymatch live. Ha en fin söndag.
Kram Mamma C

No34 sa...

Följer gärna med maken på hockey och det är VIK som spelar. Men går mer än dåligt för laget, men man lär ju heja på dm ändå!! Mysigt med en dejt, bara så där... Hopps lilla vildvittran får en fin födelsedag idag!
Kram från Kate

Milla sa...

Kul med hockey! Härhemma älskas ju Brynäs. Jag har varit mycket hockeytokig under åren av och till men hade aldrig sett en match live - förrän vi såg en NHL-match... och har vi tur i maj när vi hälsar på dotra får vi se en till för Minnesota är stekheta i NHL denna säsong. Om vi nu blir insläppta i USA. Om man ens vill åka dit! ;(
Hoppas det blev en fin födelsedag för lilla tjejen! kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...