onsdag 4 januari 2017

Onödigt vetande om moi.

Hej hej!

Tänkte att ni är många som följt mig
under alla mina år som bloggerska.

Någon kanske undrar vem jag egentligen är.
Nu har jag ju inte riktigt full koll på det själv men jag tänkte 
att det jag vet om mig själv kunde jag ju bjuda på.
Så here we go 
med lite helt onödigt vetande.





-Vad är det första jag gör när jag går upp på morgonen?
Duschar.

-Vad äter jag till frukost?
Kaffe och två mackor

-Vad har jag på mig en ledig dag.
Inte myskläder, utan vanliga kläder. Tycker inte jag känner mig 
klädd i myskläder.

-Om jag har några laster?
Eftersom jag blivit av med mitt nässpraysberoende,
så kanske jag får säga kaffe då, eftersom det kan bli många 
kaffekoppar per dag.

-Om jag sminkar mig varje dag?
Japp det gör jag, lite kajal ögonbrynsfärg och concealer.
När jag inte har singelfransar har jag såklart mascara.

-Om jag gillar att träna?
Nix, har aldrig tyckt att det är roligt.
Det enda som jag gillar är att dansa.
Hade en önskan att bli dansare åt någon sångerska.

-Vilket är godast Choklad eller lakrits?
Lakrits alla dagar i veckan, är inte alls särskilt
förtjust i choklad.

-Min älsklingsmat?
Spagetti och Köttfärssås

-Vilken är min klädstil?
Ingen aning, är nog rätt ombytlig av mig.
Ibland lite Classy, men oftast lite Lose fit.
Men jag är väldigt intresserad av kläder och 
är inte särskilt märkesfixerad.
Kan lika gärna köpa en superbillig jacka
och sedan ett par dyra stövlar 
bara jag gillar dem.




-Vilken inredningsstil har jag?
Ingen aning här heller.
Jag ändrar mig rätt ofta.
nu har jag haft en vit period och 
nu börjar jag gilla det lite mörkare
och de lite tyngre tygerna som kommer.
Lite mer 20 tals inspirerat, det gillar jag.

-Varför jag bloggar?
Älskade att läsa bloggar för en 6-7 år sedan
och när jag sedan fick en kamera, började jag tänka mitt 
liv i blogg. Jag försökte ta fina bilder, en utmaning kan jag lova.
Tyckte först att min dotter skulle börja blogga, men hon ville inte
och eftersom jag älskade att hålla på med datorn
så tänkte jag
-Hur svårt kan det vara.
Så tänker jag om mycket och jag kan kasta mig in i saker,
som andra kanske aldrig skulle tordas.

-Jag är rätt impulsiv, gillar när det är fart och fläkt,
men gillar också stillsamhet och lugn, så det gäller att
hitta balansen.



-Om att visa sig på bloggen.
Jag bjuder på mig själv, jag är den jag är 
och kan inte göra mycket åt det.
Tycker bloggen blir mer personlig när man visar sig själv.

-Vad jag ogillar hos andra.
Jag gillar inte dumma människor,
man behöver inte vara dum fast man ogillar det någon annan gör.
Försöker pränta i mina barn det också.
Det finns alldeles för mycket mobbing bland barn,
men även bland vuxna.

-Mina bästa sidor:
Jag är väldigt social, pratar med gud och alla människor.
Väldigt hjälpsam, när jag kan.
Lyhörd, kan läsa av människor snabbt (utan att vara dömande).
Jag är inte långsint.

-Mina dåliga sidor:
Jag kan börja med en massa projekt som jag inte orkar 
avsluta.
Jag kan köpa nya möbler och inse att det inte blev bra
och fundera ut nya möbler.
Visar mig oftast för glad, kanske gladare än jag är.
Jag är ingen pedant, men behöver ha ett 
rätt pedant liv, därav en av anledningarna 
att jag byter jobb till en mer strukturerad värld.
Jag är rätt lat.
Dålig att höra av mig.

-Bästa resor?
Jag älskar att resa och se nya platser.
Önskar jag kunde resa mycket mer än vi gör idag.
Men just nu minns jag Rom och Brela i Kroatien som väldigt
trevliga resmål.


Japp det var lite onödigt vetande om mig.
Någon som undrar något mer?

Nu skall jag ut och skotta fram bilen.

Ha en bra dag!
Kram Helena





12 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Halloj där. Vilken rolig läsning. Mycket jag inte visste om dig och att du är lat tror jag inte alls. Härliga bilder på dig. Kraaam Pia

Unknown sa...

Kul att du skriver detta. Onödigt, kanske men alltid kul att lära känna kvinnan bakom bloggen lite mer. Kanske ska ta det till mig och göra det jag också.
Önskar dig en fin snöig dag.
Kramar
Maria

HWIT BLOGG sa...

Önskar dig en god fortsättning på 2017! Härligt inlägg och läsa mer om personen "bakom" bloggen, hm, borde skärpa mig lite där...
Ha en underbar vecka!
Kram Titti

Razzy sa...

Kul att få läsa vem som finns bakom bloggen :) Hoppas du får ett underbart 2017 med bla det nya jobbet. Kram Eva

Mamma C sa...

Alltid kul att veta lite mera om bloggaren.
Kram mamma c


Maria - Wikers Liv sa...

Så fin läsning Helena! Mycket av det där kändes det som att jag visste, eftersom jag följt din blogg länge, och på något vis så lär man känna varandra även om man inte träffas IRL.
Ha nu en fin dag!
Kram/Maria

Lena - gott för själen sa...

Alltid kul att få veta sånt där onödigt ;-) Jag har gjort några listor under resans gång också.

Kram Lena

Anonym sa...

Gott Nytt År ,jag tycker att din hund lilla Doris är fin,har oxå hund och kul att se hur andra har det med sina jyckar,ha en bra dag.
Yvonne

Enkel stil sa...

Jag tycker du verkar vara en glad och positiv prick. Alltid lika snygg både på bild och irl. Kram Anita

Channal sa...

Tack! Det var kul vetande om dig! Kanske kopierar jag listan...

KRAM Anna

No34 sa...

Åhhh, vad kul det är att läsa kvinnan bakom bloggen :) :) Trots att jag följt dig ganska länge på bloggen, så blev det lite nytt i alla fall :)
Ha det gott, fina Helena! Kram från Kate

Från Glam till Damm sa...

Hej Helena,

Det där med att klå på sig ordentliga kläder när man är ledig är något jag måste jobba på.
Det blir lätt så att mysbyxorna åker på när jag är ledig, men jag är rått uppklädd till vardags på jobbet.

När jag jobbade som flygvärdinna hade jag ju uniform på jobbet hela tiden och då tenderade jag faktiskt att vilja klä mig när jag var ledig. Är det så med dig också kanske? Eftersom du är sjuksköterska och kanske har landstinget kläder på jobbet så kanske det är mer lockande att klä sig i vanliga kläder när du är ledig?

Kul att läsa om dig!

Ha en fin dag!

Kram, Anneli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...