söndag 1 januari 2017

Nya året firades med glitter och ännu mer glitter.

Hej och Välkommen
2017.
Ett oskrivet år har precis startat.
Även fast det redan finns en hel del inplanerat
för året, så är de flesta dagarna tomma,
som skall fyllas på med en hel del gott och blandat,
för att året skall få en bra balans.


Men tillbaka till gårdagskvällen.

När det är nyår, kan man verkligen
unna sig en massa glitter och eftersom
jag är otroligt svag för glitter, så
körde jag all in.

 Vi firade med vänner som vi firat tillsammans med i många många år.
Vi delade på uppgifterna, så värdparet slapp stå för allt.


 Snittar och en massa dyr bubbel dracks.
Vi kom på att det var bättre att börja med det fina bubblet
och avsluta året med det billiga bubblet.


 Sara hade satt ihop ett riktigt fint fat
med en massa fina vårväxter i.

 Denna fina champagne som Ida Sjöstedt designat förpackningen till, smakade otroligt gott.

 Såklart var vi fler som glittrade, kvällen till ära.


Vad åt vi då?



 Skaldjur a la Ekboms Delikatesser.

Vi åt hummer,krabba, kungskrabba, havskräftor insjökräftor,
räkor musslor och en massa goda pajer och bröd







Nr vi ätit upp körde vi musik quiz, som vårt lag vann såklart, dock inte tack vare mig utan 
min man och grannens karl som verkar kunna varenda låt som körs.




 Efter tolvslaget (som vi nästan höll på att inte hinna med)
så fortsatte glitterfesten, med dans och musik.




Sent blev det för oss, men min lilla O, hon nattsuddade hos 
andra vänner till oss och var inte hemma förrns det var morgon.

Jag hade telefonkontakt hela natten så jag somnade inte förrns hon var hemma,
så idag sov jag ända till klockan tolv och då var det ju dags att äta lunch.

Mitt glitter är nu avtaget och får vänta ett år tills det är dags 
 att glittra igen.

Nu blir det stora softardagen och vem vet,
kanske blir det pizza till kvällen.

Hoppas ni alla hade ett riktigt Gott slut
och ett riktigt Gott nytt!?

Kram Helena

12 kommentarer:

jannice lindell sa...

Ser väldigt roligt ut!!

Villa Ryttarängen sa...

Verkar ha varit en härlig afton. Kraaam Pia

Anonym sa...

Så fina smycken, vart är dem ifrån? Hälsningar Maria

Helenas enkla vardag sa...

Hej Maria!
Smyckena fyndade jag på Glitter för ett par dagar sedan. Halva priset på alla smycken.
Kram Helena

Mamma C sa...

Vilket glitterparty ni var på. Och en massa goda skaldjur på tallriken.
Kram Mamma C

FREEDOMtravel sa...

Vilket lyxigt firande! Härligt! Ääälskar skaldjur. Och fikon med för den delen ;) Önskar ett riktigt Gott Nytt år!

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken härlig fest! Ni ser ut att ha haft en toppenkväll.
Alla skaldjur ser otroligt gott ut.
Gott Nytt År
Kram Maria

No34 sa...

Vilket glitterparty... precis som en nyårsfest ska vara! Wow, vilken uppdukad buffé - med skaldjur, så gott!!
Önskar Dig ett riktigt Gott Nytt 2017, kram Kate

Unknown sa...

Vad glittrigt och det ska det vara, underbart. Ni ser även ut att ha haft helt fantastisk mat. Ljuvligt!
Gott Nytt År till dig.
Kram
Maria

Annika sa...

God fortsättning fina du! Vilka härliga bilder! Känner igen det där med att inte kunna somna innan tonåringarna är hemma. De brukar säga till mig "men mamma, somna du" men så säger jag vänta tills ni får egna barn, då förstår ni varför man inte kan slappna av förrän ni är hemma. Har n i förresten varit i Umeå redan? Eller när skulle ni komma hit. Hoppas att vi kan ses en stund. Det vore jättekul. Kram Annika

Maria - Wikers Liv sa...

Vilket härligt glitterparty!!!
Fantastisk mat! Tokgillar skaldjur!
Klart att man ska ta den fina champagnen tidigare på kvällen! Fast... det billigare bubblet brukar inte smaka lika gott efter att ha druckit det finare först... fniss... ;)
Kram och god fortsättning!
/Maria

Anonym sa...

Tack för svaret, ska springa till Glitter direkt :) härlig blogg du har. Kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...