måndag 2 januari 2017

Mot ljusare tider.

Halloj!

Vilken supervacker dag det blev idag.

Har varit på långpromenad med en väninna 
och det var verkligen så där perfekt väder.

Ser att många av er plockat bort julen.
Jag plockade aldrig fram särskilt mycket,
Bara ljusstakar, lite prydnadsgranar
och julgranen.

Vissa ljusstakar har jag plockat bort
och det känns så rent och skönt.




Det känns mycket roligare att städa efter jul, än innan. Det är ju nu vi går mot den ljusa 
perioden och då känns det extra bra om det är rent bort i kring.
Än lever denna Azalea jag fick när jag slutade jobbet. Krukan fyndade jag på 

Lite jul har vi dock kvar 



Min fina Flinglampa som jag fyndade här.



Eftersom julgranen är i uterummet och det knappt blir något kvar när den och stjärnorna åker ut,
så får de vara kvar ett tag till.
Vi måste ju komma på hur vi skall ha därute och vi är allt på rätt spår, tror vi.

Nu skall vi till köpcentret och se om vi hittar något kul.


Har ni julen kvar?

Kram Helena

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej där och en riktigt fin start på 2017 :))
Ja, här har vi med haft sooooll idag:)
Tog en skön promenad på lunchen, då jag har jobbat hemifrån idag.
Skönt när man kan göra det de här dagarna.

Här åkte all jul igår. När jag väl började plocka i lådorna åkte rubb o stubb... Dessutom barrade granen så jag trodde jag skulle bli tokig... ha ha ha...
Du kan tänka dig mig i farten liksom ;-)

Sen laddar vi ju för kalas här. En man och en dotter som fyller tätt här nu.
Maken är först ut på onsdag och sen fyller tösafian på tisdag nästa vecka. 12.. min lilla fialotta!

Ha en fin kväll!
Jag fick en stund för mig själv här ikväll, precis vad jag behövde kände jag :)
Kraaam Anna

Mamma C sa...

Jag har jobbat men sett att solen tittat fram genom rutan. Här blev inte så mycket framplockat i år av julsakerna. Så det är nu bara oäkta granen att fälla ihop.
Kram mamma C

Unknown sa...

Skönt att dagen bjöd på sol och fint väder igår. Jag arbetade min första dag efter 12 dagars ledigt men solen glimmade på Mälaren utanför mitt fönster. Underbart. Vacker gran du har. Jag tillhör de som tycker att julen ska vara kvar till trettonhelgen är över. Trettonhelgen är ju en av julens helger även om vi gått in i ett nytt år. Så jag njuter det sista dagarna av granen men efter den 7 januari börjar vi plocka bort och göra plats för ljusare tider även hemma hos oss.
Kram
Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...