onsdag 25 januari 2017

Kanske många tjejers dröm?

Halloj!

Vilken gråmulen dag, men 
jag slipper se så mycket av den
eftersom jag tog sovmorgon och snart
skall jag iväg för lite kvällsjobb.

Gissar att många av det kvinnliga könet 
önskar sig en WIC (walkin closet)
så även jag och dottern.

Vi hade möjligheten att ta ett helt rum
att göra om till en WIC.








Det är dottern som ansvarar för rummet
och hon har fått precis som hon velat
när det gäller inredningen och hon är nöjd.

Det svåraste är nog att hålla ordning där inne,
så ibland är det rena rama kaoset, men jag lägger mig inte 
i städningen, det får hon sköta själv, så när det ser
för stökigt ut, får man tjata ett par dagar, sedan
kanske hon tar tag och plockar ordning om man har tur.

Är era barn bra på att hålla ordning i sina rum?


Ha en bra Onsdag!
Kram Helena

5 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så snyggt inne i er WIC, det skulle det inte vara hos oss, jag behöver dörrar som går att stänga. Våra barn är inte så duktiga på att städa men nu får de sköta sina egna ställen, här hemma är det mer ordning nu :) Kram Suss

Från Glam till Damm sa...

Hej,

Nej tack! Been there, done that! :-)

I vårt hus i Florida hade jag en enorm möblerar WIC innanför ett enormare badrum, men jag skulle aldrig mer vilja ha en därför att kläderna blir dammiga! Precis som saker blir i ett rum hemma. Kavajer som jag använde lite då och då under året hade till ex. damm på axlarna. Nej, jag rekommenderar ett rejält garderobssystem från golv till tak, med grunda hyllor för tröjor och t-shirts, så att inte det blir högar bakom som man inte kommer åt, lådor för strumpor, skärp, och underkläder och stänger för resten av kläderna, och bakom skjutdörrar som håller allt damm borta! Mycket bättre. WIC är totalt överreklamerade i min mening.

Ha en fin dag!

Kram, Anneli

Maria - Wikers Liv sa...

Så fint och vilken ordning!
Vi har WIC i varje rum. Barnen har små varianter (och de är väl "sådär" på att hålla ordning måste jag säga) medan jag och mannen har en riktig ordentlig. Hittills har inre halvan fått agera "förråd" åt lite kartonger och grejer, men det håller på att flyttas ut till varmförrådet ute, så på sikt kommer det vara en renodlad WIC, vilket ska bli skönt!
Kram/Maria

Unknown sa...

Så fint vilken dröm för både mor och dotter.
Kram
MAria

Ljuva Magnolia sa...

Så himla fint, drömmer om en egen wic såklart, får väl göra om gästrummet hehe.
Mina barn är inget vidare på att hålla ordning haha, man får tjata tjata tjata..

Nu bråkar de i badet här med, gotta go!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...