torsdag 12 januari 2017

Här är Familjen som älskar soppa.

Gokväller på er!

Nu har jag gjort fyra pass på den 
intensiva avdelningen.
Och det känns så bra.

Första dagen undrade jag vad jag gett 
mig in på, men nu har databasen bak 
i hjärnan öppnats och jag kommer helt
plötsligt på saker jag absolut inte trodde jag kunde komma ihåg.

Men så minns jag inte saker jag 
verkligen trodde jag skulle minnas.

Jag vet inte om ni minns att jag 
berättat om vår favorit soppa.

Nu har lilla O börjat göra den 
när hon är själv hemma.
Det är verkligen hennes favorit.
Superenkel att göra och supergod.


Du behöver 
Blomkål och broccoli.
2 Grönsaksbuljong tärningar 
8 dl Vatten
2 dl Crème fraiche


 Dela blomkål och broccoli och stek i smör så den nötiga smaken kommer fram.
Koka tillsammans med grönsaksbuljongen och 8 dl vatten, tills 
grönsakerna är mjuka.




Mixa sedan broccoli och blomkål i mixern
Koka sedan upp med 2 dl crème fraiche.
Krydda med salt och peppar.
Supergod med ett gott bröd till.


Kram Helena


6 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Mums! Soppa är riktigt gott. Jag beundrar dig som jobbar på intensiven. Måste vara riktigt tufft. Heja dig. Kraaaam Pia

Channal sa...

Vi också! Så gott med soppa och det passar perfekt nu i januari.

KRAM Anna

anettan sa...

Skönt att det känns bra på ditt nya jobb. Hör hemma är broccolisoppa en favorit. Kram Anette

Mamma C sa...

Mums så gott och enkelt.
Kram Mamma C

No34 sa...

Suveränt gott, oftast snabbt och enkelt, och mina dagbarn ÄLSKAR soppa!! Vad kul att Du fick en bra start på nya jobbet, och fortsatt lycka till!!
Ha det gott, kram Kate

Ekenäsliv sa...

Älskar med soppa!
Har bara gjort broccolisoppa, men blanda måste jag ju testa att göra, tack för tipset!
Va härligt att du trivs på jobbet!
Kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...