onsdag 1 februari 2017

Välkommen Februari.

Äntligen!

Februari är här, kanske inte lika rolig för alla,
eftersom den kallas Vabruari i och med
att många småbarn är sjuka under denna månad.

Stora N håller Milian hemma från dagis just nu 
på grund av alla maginfluensor och snoriga barn.
Han skall nämligen opereras på tisdag, så hon gör
allt hon kan för att de inte skall bli smittade.
Peppar peppar, så har jag inte varit något snorig
sedan jag gjorde min näsoperation i höstas.

För er som inte minns så opererade jag mina näsmusslor
som var jättestora, förmodligen beroende
på att jag varit nässprejs beroende nästan hela mitt liv.
Allt har gått jättebra och jag använder aldrig nässprej längre.
Håller tummarna att jag slipper det i framtiden också.

Idag gjorde jag ett brakfynd i blomvärlden.

30 rosor för 69 kr, vem kan undgå
att inte få med sig denna maffiga bukett hem?
Fast det klart alla är ju inte blomfetischist som jag.

Stjälkarna var riktigt tjocka och fina också,
så jag håller tummarna att de står tills
MrJ fyller.




Hittade dem på lilla ICA i vår lilla stad.


Dags att fixa lite här hemma innan den intensiva
avdelningen pockar på min uppmärksamhet.

Ha en fin lillördag.

Kram Helena

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Oj, vilket fynd på blommor. Så skönt att du inte behöver använda nässpray längre.
Kram mamma c

Patricia Merella sa...

So beautiful, have a good nigth, Patricia

Maria - Wikers Liv sa...

Otroligt vackra rosor!!!! Verkligen ett fynd! Tänk att det är sådan skillnad på olika buketter, det där med stjälkarna. Så fina bilder! Som alltid, förstås!
Usch ja, mycket baciller nu... peppar, peppar...
Hoppas han klarar sig till operationen!
Kram/Maria

anettan sa...

Vilket fynd. Bra att du kunde sluta med ett beroende. Jag vill sluta med mitt....Pepsi Max, så onödigt. Kram Anette

Channal sa...

Februari är kort och sportlov är det också! Snart har vi mars och VÅR!

Ha det gott! KRAM Anna

Från Glam till Damm sa...

Hej,

Vilket kap! Färska blommor är den bästa inredningsdetalj man kan ha hemma!

Jag vill också passa på att säga att gult är jättesnyggt! :-)

Ha en fin dag!

Kram, Anneli

Annika sa...

Blommor kan man aldrig få för mycket av. Härliga rosor. Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...