onsdag 21 november 2012

Naturen får flytta in!


Ser både här och där att det börjas
pynta lite försiktigt!

Det här är det bästa med November,
att få starta med adventspyssel!
 
Både en liten minigran 
och en liten hyacint
har hittat hit hem!




De fina julböckerna
har också dammats av och får stå och pryda
tavelhyllan!






Nu ska jag jobba två nätter och hela helgen är fullbokad,
så det är bäst att passa på, när tid ges att få pynta lite!

Tyvärr känns det som om jag håller på att få någon typ av höstförkylning!
Halsen svider och kroppen fryser!

Men jag håller tummarna att det inte blir värre än så!

Ha en skön kväll alla!

Kram Helena

25 kommentarer:

Tina sa...

Man får ta den tid som bjuds, jag måste starta i nästa vecka annars hinner jag inte. Hoppas det inte blir värre än så med förkylningen, jag har snörvlat och hostat i två veckor och är inget vidare...


kram o krya på dig

House number 11 sa...

Vackert! Jag hoppas att det inte blir värre med halsen!
Kram Jenny

Anonym sa...

Härliga bilder och mysig blogg:)

Jag följer dig nu och om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

ha en fin dag

LOVE Maria från inredningsvis.se

Channal sa...

Så fint! Älskar vita julblommor! Längtar tills jag ska köpa hem vita julstjärnor, hyacinter, amaryllisar och julrosor!

Hoppas du inte blir sämre! Kurera med Kan Jang, Alvedon och Ipren. Det hjälper!! Ha bra nattpass!

KRAMAR! Anna

svart vitt och rött sa...

Sååå fint! Vilka superfina böcker!! De gör sig jättebra där på hyllan! Vitt, juligt och inspirerande! Tråkigt bara att du inte känner dig helt bra. Typiskt!! Krya på dig!

Lena sa...

Så mysigt att tjuvstarta lite. Hoppas att förkylningen inte bryter ut!

Kram Lena

TITTILINA sa...

Åh så fint!
Jag älskar verkligen synen av hyacinter, men är ack så allergiskt. Det är inte riktigt samma mysfaktor att ha dom utomhus.
Kram

Lovely Things! sa...

Den första hyacinten är alltid något speciellt! Det får nog bli en eller två till helgen här med!
Kram Annika

@my casa sa...

Jamenvisst är det skönt att smygstarta lite:)


Känner mig precis som du frusen & halsont, hoppas
det försvinner tills imorgon för oss båda!

Kram Åsa

Home2tiny sa...

Ja nu är det full fart mot advent o såå mysigt det är. Hoppas nu att du krya på dig o inte blir sjuk. kramisar Tina

Unknown sa...

Fin din minigran är, och nästan samma vas har vi den i dessutom :)
Ska handla lite huacinter imorgon tror jag, känner att det är dags!

Ha en fortsatt fin kväll,
kram Catta

CONCEPT by JESSICA sa...

Sååå fint pyssel du fixat, fick mig att komma på att jag måste ta fram systrar boken oxå..
Stor krya kram, hoppas det inte blir något. Kram

sveas punkt. sa...

Vilka vackra bilder, blir allt lite sugen på att pynta jag med!
Ha en fin kväll, Sandra

Lifestyle By Lena sa...

Du gör det så fint Helena, ditt hem känns så mysigt och ombonat. Hade du inte bott så långt bort så hade jag minsann knackat på någon dag ;)
Kram

Maria - Wikers Liv sa...

Krya på dig!
Och vad snyggt du gör! Jag ska fortsätta smygpynta i helgen!
Kram /Maria

Sallys hus sa...

Hej igen!

Men ååå så fint!
Prixis den där rif-muggen har jag också hyacinter i..men jag har inte orkat släpa mig ut 5 meter på tomten för att hämta mossa än...:( Men nu när jag ser din måste jag nog göra det...
Jodu du minns rätt..jag var mörkhårig...färgade själv...numera är jag så himla gråhårig att det är bättre att låta frissan göra slingor. Jag var ljusare förr så jag har bara återgått till ursprunget..;)
Va gullig du är som saknar min butik men vet du det gör faktiskt inte jag!
jag jobbade ju 3 dagar i veckan på en vvs firma i kumla och hade öppet 3 dagar.. när min chef ville att jag skulle gå upp i tid en dag funderade jag en halv dag och sa sedan ja... Det innebär att jag jobbar 4 dagar i veckan men med högre lön än jag någonsin haft innan, semester på sommaren, ledig ALLA lördagar OCH jag slipper Kunder som dimper in i trädgården och till o med stövlar in genom ytterdörren o tycker man ska öppna fast man är ledig för de ska ju "bara titta lite"............
Sen vet man att lönen kommer varje månad...phu! det blev långt...
Men sen saknar jag ju så klart väldigt många kunder...många "stammisar" som kom med jämna mellanrum...men men....
Men uj vad världen är liten..;)
Tack för hjälpen, nu har jag betalat och nu funkar bloggen igen..;)
Håller tummarna för att du inte blir sjuk!
Kram Katarina

Anonym sa...

Hej!! Så fint med hyacinterna!! Hoppas verkligen förkylningen inte bryter ut! Håller tummarna!! Kram fina

Charlie sa ... sa...

Så vackert! Naturen är den bästa inspirationen och jag tar så gärna in det jag kan!

Ta hand om dig, hoppas du inte åker på någon dunderförkylning nu.

Varm kram!!
Lotta

Bodil sa...

Krya på dig!
Fint med naturen som inspiration.
Vackra bilder!
Kram Bodil.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej !

Ja det är väl tur att det finns ngt skojsigt att göra i november..jag pysslar för fullt oxå !
Du..säg åt förkylningen på skarpen !

Kramkram Anette

Titta in hos Thess sa...

Så fint och mysigt det blev :)
Hoppas att du lyckas skrämma bort bacilusken
dit den hör hemma :)

Kram Thess

Träning Inredning Inspiration sa...

Krya på dig! Vad fint det är med gran sådär i glasvas. Enkelheten är oftast finast!

Ha en bra torsdag! Kram

åse sa...

så vackert och visst är det härligt att smyga in julen lite vart efter. Hoppas det inte blev något av höstförkylningen. ha en fin dag. Kram

CreandoPhoto sa...

Ha det gott på jobbet! Jag blev helt yr efter mina två nätter... Hoppas det går bättre för dig :)

Kramar

Johanna sa...

Blir så inspirerad när jag kikar in här! Så fint med det första juliga :-)
Kram och krya på dej!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...