torsdag 1 november 2012

Fika dag!

Hej svejs!
1a November!
Blåsigt, mulet och
grått grått grått!
 
Nu är det bara att uthärda
den här månaden så man kan börja 
adventspynta!
 
Det är ju så mysigt,
jag älskar den tiden!
 
Att få pynta med små granar,
ljusslingor och hyacinter m.m
 
Ni var några som undrade över min arbetsplats, 
om det var ett hörn i något rum eller ett eget rum!
 
Det är ett eget rum, men det är inte stort,
ska jag fota det behövs ett vidvinkelobjektiv!
 
Idag har här fikats både till höger och vänster
så nu har jag inget att bjuda på så nu får vi ta och baka!
 
Tänkte att jag skulle använda mina nya mufffinsformar
från Nicholas Vahe!
 
 
Dom är ju för söta!
 
Så nu tar vi och åker och handlar lite ingredienser
och tidningen Lantliv!
 
Sista dagen att tävla om Happy lights!
Det gör du här  
 
Ha det gott alla!
Kram Helena

22 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Visst är det härligt med eget arbetsrum!
I förra huset delade jag med mannen, men nu ska jag få ett alldeles eget. Väntar på att få hit en målare som ska måla och sätta fondvägg :)
Så söta bakformar!!!
Håller med dig om november, en väntan och längtan efter advent och pynt! :) Såg så mycket fint pynt på stan igår.... längtar!
Ha en fin torsdagskväll!
Kram/Maria

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Det är enda nackdelen med bloggvärlden ...att man blir så rysligt sugen på sötsaker när man tittar in hos alla...*skrattar..

Kram

och lycka till med baket

Pernilla PåPiazzan

House number 11 sa...

Så finfina formar!
Och du,...vilket fantastiskt fint arbetsrum! Förstår att du trivs där!
Kram på dig fina och duktiga du!
Jenny

Åse sa...

Vilka super söta formar, kommer säkert att fyllas med nått smarrigt ! Ha en fin kväll

Unknown sa...

Sötaste formarna!
Längtar oxå till adventspyntet, mys =)
Har oxå fikat mycket idag, vänner kom hit och hade med sig dumlekakor och goda bullar med saffran och vanilj, så mumsigt!

Ha en fin kväll =)
Kram Catta

Anna sa...

Det finns så mycket fina bakformar och söta dekorationer till cupcakes att man bara blir baksugen. De där formarna var jättesnygga!

Ha en skön kväll.
Kram Anna - Mitt hus på landet

Välkommen Hem! sa...

Visst är de söta di där formarna. Ville bara kika in och säga HEJ! jag har ju varit borta ett par dagar o inte haft tid att titta in till dig. Sååå fint det blir i arbetsrummet!
Kram, Judita

Sabelhagens Olivlund sa...

Så söta muffinsformar. Jag köpte Lantliv när jag var och handlade förut:)). Ska kika i den snart.
Ha det gott.
Kram Maria

mitt liv som jag sa...

Fika är alltid trevligt och gott! Det där var väldigt fina muffinsformar. Hoppas du får en skön kväll! Kram Jennifer

Charlie sa ... sa...

Wow, läcker Bild! Hur får du den snygga mörka bakgrunden - är det något du fixat i photoshop?

Underbara formar!

Kram
Lotta

Bara Sara sa...

Härliga formar och härligt rum du fixar! Vi har ett rum vi har till gäster men jag är sugen på att göra det till ett eget rum, skrivbord och datagrejer i snygga hyllor istället för lite överallt som nu.. Kram Sara

designofluna sa...

Ja, snart får man äntligen pynta! Jag kan knappt vänta!!!

Home2tiny sa...

Mysigt att baka i det här busvädret. Läängtar oxå till advent så man få börja pynta, göra godis, baka, ja allt som hör julen till. Kramisar Tina

Lena - gott för själen sa...

Coola formar!

Kram Lena

Bodil sa...

Fika är gott och så himla svenskt, här fikar man inte direkt!
Vilka fina muffins formar.
Ha en fin fredag!
Kram Bodil.

Titta in hos Thess sa...

Hej!!

Å vad jag tycker dom där formarna är fiiina =)
Vad kan det bli för smaskigt månntro?
Jaa snart är det December och då blir allt på något sätt mycket lättare =)

ÅÅ vad jag hoppas på tur i denna tävling.

Många kramar
/Thess

A House With A View sa...

Åh vilka suuuupersöta formar!!! Jag är så tråkigt, har bara de gamla vanliga bakformarna i mitt skafferi... Men det är väl lika bra för jag är ju inget bra på att baka, haha!!!

Önskar dig en riktigt fin helg!

Kraaaaaaaaaaaam aka

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fina formar och lycka till med bakningen - alltid skoj!

Kram Ullis

Hemma på Sjuan sa...

Så söta formar!
Extra roligt att baka då ;)
Jo jag försöker träna 4-5 pass i veckan nu, för ryggen och så hoppas jag på viktminskning :)
Kram Suss

Channal sa...

Ja, nu får vi peppa varandra här på bloggarna så vi härdar ut november! Älskar och december... längtar till advent! Tjuvstartade med en Lussekatt igår!
KRAM Anna

Tina sa...

Så låter vädret hos mig idag, fy och blä!
De där formarna är läckra, får kolla in dem!

Trevlig helg o kramen!

Life´s Silverlining and I sa...

Men det är mysigt nu när man börjar planera för julen tycker jag. Februari är en sämre månad tycker jag hihi, då väntar man bara på våren. Lycka till med bakningen! Kram Nilla
Ps lantliv har jag också köpt:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...