torsdag 29 november 2012

Adventsgran check!



Tack snälla för er hjälp
att koppla bloggen med facebook!
 
Inte alldeles enkelt tydligen!
Ska prova era tips så fort jag får tid!

Idag när jag vaknade
blev det en tur till skogen!
 
Fixade granris, tallris och en adventsgran!
 


Det blåste och yrde snö, men det gjorde inget,
eftersom jag vill ha snö till advent!
 
Nu är det redan mörkt,
så man får snabba sig för att hinna medan det är ljust!

Några av er undrar vad jag har för kamera,
och det är en Canon 400 d 
(så gammal att den nog inte ens finns längre)
En ny står på önskelistan!
Däremot har jag ett 50mm 1,4 objektiv
 som används flitigt just nu!

Ha en skön kväll!
Här blir det familjemys
och 
Revenge!

Kram Helena

29 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Hejsan!
Vi har också fått liiite snö...än så länge..det lär komma mera i helgen :)
Idag har jag hunnit med mycket...och färgat håret också, upp i alltihopa :)
Här blir det också lite mys ikväll!!
Kram kram Bia

Åse sa...

Nån minus grad och lite snö hade varit härligt till advent, det lyser på lite i mörkret. Ha en fin kväll.

TIDSOPTIMISTEN sa...

Oj adventsgran har jag inte hört talas om ska den va ute el inne? - mysigt med snö är det trots allt nu till advent även om jag inte gillar bilkörningen ;)

Kram ullis

Tina sa...

Då måste jag kolla om jag se vad man kan göra..
Lycka till med granen!

kram

mig&mitthem sa...

Att gå ut i skogen & hugga egen gran när snön faller....kan det bli mysigare? Åh, vad jag längtar efter att advents/julpynta...hoppas på att få flytta hem till nästa helg. Önskar dig en skön torsdagskväll...krams m

Postadress Torslanda sa...

Åh så mysigt!

Edith och Jag sa...

Så mysigt med en liten gran till advent;) Kanske skulle det hjälpa med lite snö för att sätta fart på mina julkänslor. Kan hända att det kommer lite snö här till helgen.
Pälsvästen ja... Jag hade ett mönster på en jacka som jag utgick ifrån, mest för att få rätt på ärmhållen, sen har jag hittat på. Sytt in lite i sidsömmarna och i ryggen tills västen satt som jag ville:)
Kram Maria

Matilda sa...

Klickade runt lite och hamnade här. Vilken mysig blogg! Hit vill jag trilla in fler gånger! :)
Jag håller dessutom med om snön. Får gärna vara snö från 1a advent till sista februari för min del. Blir ju så mycket ljusare med lite snö på backen! :)
Kram Matilda

MammaElva sa...

Här är det massor av snö! Men jag hade nog sluppit den ett tag.
Ha en fin kväll!

Life´s Silverlining and I sa...

Vilken fin Bild! Svar, nej det tycker jag inte om du fotar helt manuellt redan behövs det inte.
såg du att jag länkade till dig i mitt förra inlägg förresten?
kram Nilla

Enkel stil sa...

Ha en skön helg! Anita

No34 sa...

Sååå härligt med lite, lite vit snö och kyla till 1:a advent och allt...:) Kram Kate

HOUSE of ADELA sa...

Myyyys på hög nivå:)
Gillar verkligen att det kom lite snö nu när vi är i adventstider!

Kramar
Adela

Emma - Från min sida sett sa...

Vi har också snö, SÅ mysigt och vilken skillnad på ljus:)

Hoppas att du har en fin kväll!

Kram

Hemma på Sjuan sa...

Lite större gran än vad vi har fått in ;)
Så skönt att gå i skogen nu med lite snö o kyla!
Kram kram

Maria - Wikers Liv sa...

Visst blev det ljust och fint med snön!
Vilken lycka att ha tillgång till att få ta egen julgran! Vi har bara pyttelite skog kvar på tomten, men det kanske blir att ta in en av granarna i alla fall ;) Förra året tog vi julgran på tomten, innan den var färdigröjd ;)
Kram /Maria

Bromans Bravader sa...

Mysigt med snö - även fast det bara yr. Här har det kommit ganska mycket faktiskt. Fint.
Kram Jannike

Annes vita rum sa...

Vilken fin bild! ha de gott..kramizar

svart vitt och rött sa...

Så mysigt att gå ut i skogen och fixa allt själv. Härligt kallt ser det ut som hos er. Cool svart mössa med den vita stjärnan! Snygg! Ha en go kväll och lycka till med granen.

Home2tiny sa...

Sååå mysigt med snö till advent, blir avis, här är det bara grått o blåsigt, brrrr. En gran förhöjer verkligen julkänslan. Kramisar Tina

evalevabo sa...

Härlig vinter bild.
Ha det fint
Eva

CreandoPhoto sa...

Och objektivet är fantastiskt, det måste man säga :)

Bra att du får koll på det där med FB. Då kan jag ju fråga dig sen :)

Kramar

Charlie sa ... sa...

Vad fin du är!! Skulle också vilja göra en vända i skogen.
Revenge ser jag med ;)

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Här är massor av snö, idag ska det lekas i snön :) kramar Diana

Titta in hos Thess sa...

Ja visst är det härligt med en massa snö:)
Och vad duktig du är som har varit ute i skogen och "snyggat till lite" (som en jobbar kompis kallar det)ha ha;)))
Ska bli kul att se hur fint det blir

Kram Thess

Johanna sa...

Va mysigt du fixar det! :-)
Önskar en härlig helg och en fin första advent!
Kram

Browneyedgirl sa...

Visst är det mysigt med snö nu till advent =) Blir mera stämning! Mysigt med granar och granris, doftar så härligt med. Kram och ha en toppen fredag

Mittgodastefinaste sa...

Här är det världens snöyra!

Snygg mössa!

Ha en fin fredag, Kram Jenny

Emma - Från min sida sett sa...

Ja, usch och fy för magsjuka, vad skönt att ni inte har haft det på länge, hoppas att ni slipper den! Jag ska tänka på 48 timmarsregeln, jag trodde att han var frisk och nästan 48 timmar hade gått, men nu får vi räkna om igen:)

Ha en fin fredag!

Kramar Emma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...