tisdag 6 november 2012

Ett gott skratt.....


Halloj!

När jag vaknade i eftermiddags efter nattarbetet,
var det med spända steg jag gick till brevlådan!
Väntar en del paket från lite olika ställen!
Ett av dem kom idag!

När man beställer på nätet är det inte alltid
man tänker rätt och då är riksen att
det kanske inte riktigt blir som man har tänkt!

Har tittat på trähanden
från Hay länge!
Nu slog jag till och beställde den på nätet
och som sagt idag kom den i brevlådan!
Döm om min förvåning, när jag öppnade paketet och den var så liten!
Ja jag kanske inte tänkt mig en jättestor, men den här
kanske var i minsta laget!
Ska fundera lite om den ska vara kvar eller bytas mot en större!
Men det är ju just det som är problemet med webshopar, 
att det är så jobbigt att skicka tillbaka  sakerna, när man får stå för frakten själv!
Blir ju oftast dyrare än om man handlar direkt i butik!
 
 
Just nu fick den stå på min gamla chiffonje tillsammans med
en ormbunkskvist och ljusstaken på IB laursen.
 
Jag älskar att plocka in saker från naturen för att blanda upp med
den inredningen jag har! 
Blir oftast lite naturligare och mjukare intryck!

Håller på med en hel del DIY projekt
mer om det en annan dag!

Ha det gott alla därute i Novembermörkret!

Kram Helena
 
 

22 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Det är både för och nackdelar med webshoperiet!:) När jag tittade på bilden nu tyckte jag den såg ut att vara ca 40cm hög.... men efter lång stund ser jag. Den är kanske bara halva det... Det är supersvårt och ögat lurar oss ibland.
Kram på dig!

Anna sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, som när jag höll på att leta mönster till min western-korsett och googlade och fick upp en massa andra sidor där korsett ingick ( som enda klädesplagg ;)

Ha en bra dag.
Kram Anna - Mitt hus på landet

Tina sa...

Jag har ju sett handen live på Hay Kph, synd att den inte motsvarade dina förväntningar. Håller med om att man måste vara supernoga innan man beställer på nätet, det är lätt att det blir galet.

kram

Lena - gott för själen sa...

Så här på bild ser den rätt lagom ut, om du frågar mig.

Jaja, det blir nog bra hur du än gör.

Kram Lena

Fröken D sa...

Ja nog kan det bli tokigt ibland!
Men där den står just nu ser den lagom ut.

Svar:
kommer snart recept på maten vi åt i går.
Jo ett glas vin där är inte tokigt:-)
kram Susanne

MammaElva sa...

Ja, de där händerna från hay är såå snygga! Hade megasupertur och hittade en hand på loppis för en minisumma.
Men visst är det tråkigt när man beställer.. längtar och sedan blir lite besviken. Speciellt med tanke på att det är knöligt att skicka tillbaka och så.

Ha en fin kväll! kram Elin

Maria sa...

Ser att vi har samma underbara ljusslinga... :)

Storleken till trots, handen är jättefin!!! Hoppas att du finner plats för den! Själv beställer jag sällan på nätet, har för mycket beslutsångest för det.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram♥

Edith och Jag sa...

Nej det blir ju inte alltid som man tänkt sig men den ser fin ut där den står nu din trähand:)
Kul att min matlista inspirerade. Skrivtavlan som hänger i vårt kök kommer från Granit.
Kram Maria

Bromans Bravader sa...

Ja, jag tycker också det är svårt ibland att handla på nätet. Det blir lätt fel..
Kram Jannike

Blan betong och gammeldags pioner sa...

halloj visst är det så ofta...beställde ett skåp på nätet men läste inte måtten klumpigt gjort hahah men det va pyttelitet när det kom...tycker handen var ursnygg ändå..mycket vackert stilleben. Ha en fin vecka kram från maja

Sahra sa...

Därför handlar jag nästan bara saker som man har tittat på i förväg. Sedan letar jag efter bra pris eller en bra affär. Fast det händer att jag också har gjort något felköp. Eller snarare att bilden inte riktigt har överrensstämt.
Fast jag tycker handen är ganska fin där den står.

Maria - Wikers Liv sa...

Jag tycker att det ser fint ut, med den strl där du ställt den!
Tråkigt att de inte skrivit ut måtten på den! :(
Kram /Maria

Helens Universum sa...

Ja, ibland blir det som sagt var inte riktigt som man tänkt sig :-(
Kram Helen

Queen of Kammebornia sa...

Jag tycker den var fin och den står bra där - men jag håller med, det är svårt att veta hur det är i verkligheten bara efter att ha sett en bild... Kram!

Home2tiny sa...

Oj den var mindre än jag trodde, men fin är den. Blir nyfiken på dina DIY projekt, spännande. Kramisar Tina

Anonym sa...

Skicka tillbaka den om du är osäker. Inte roligt att
ångra sig för sent.
Jag tycker inte alls om den, tycker den är lite ruskig,
en avhuggen hand, nej hu va.
Kram från Monica

Limetwig sa...

DIY projekt, längtar redan efter att få se vad du pysslar med :)

Charlie sa ... sa...

Jag vet...man kan verkligen få fel uppfattning om storlek och färg ibland. Jag beställde UGGs på nätet och insåg att det var fejk...det var en segdragen process att avboka och få pengarna tillbaka!

Kram
Lotta

dianasdrömmar sa...

Tycker nog att handen blev fin där och ser inte så liten ut kram Diana

Lifestyle By Lena sa...

Den är ju bara så snygg, passade sååå fint där!
Ha en fin dag fina du!
Kram

svart vitt och rött sa...

Ja, ibland blir man allt besviken. Det bästa är ju att se det IRL först, men det är ju inte alltid man har den möjligheten. Då måste man chansa lite ibland :-) Ha en bra onsdag!

mig&mitthem sa...

Förstår att du fick dig ett skratt...komiskt när man har en annan bild i huvudet. Visst det är ju risken man tar när man näthandlar. Fast den var väldigt fin & gör sig gott i ditt fina hem. Onsdagskramar m

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...