söndag 4 november 2012

I sista stund!

Hallå!

Igår var min lilla tjej bjuden på spökkalas
hos sin så kallade halv syster
(min fd mans nya barn).
Det hölls i ett jättefint gammalt hus,
 med massor av vinklar och vrår
i flera våningsplan!
Barnen fick gå en bana genom källaren, 
där de fick träffa på en massa konstiga figurer (statister)!
 
En gammal gumma som berättade om en farlig vetenskapsman
som härjat i huset, som nu dök upp och gav barnen elstötar,
sedan dök en massa spöken upp
lite varstans och satte skräck i barnen!

 Vem skulle inte bli rädd att stöta på dom här figurerna i en mörk källare!



Medan de kalasade,
var jag och sambon på bio
En oväntad vänskap
Bland det bästa jag har sett!!
Sambon tyckte likadant
Jag säger bara se den!
 
Idag har vi planterat ner mina vårlökar
och gjort en rabatt lite större!
Verkligen i sista stund!
Nu kan vintern få komma!
 
 Det blev tulpaner Queen of night och Kungängslilja!



 Små fina svampar som ståtligt växte på min stubbe!


 
Dekorerade ett fat med mossa, lite äpplen och kvarvarande pumpor!


Eftermiddagen har gått i fikats tecken igen!

Hmm dags att göra något åt det!

Ha en skön söndagskväll!
Kram Helena

34 kommentarer:

Fröken D sa...

Hu..nog skulle man bli rädd om man träffa på dessa figurer!
Måste nog se den filmen.
Men att fika är ju så gott :-)och nu är det lååångt till beach 2013!
Kram Susanne

House and Garden by Bia sa...

Hu så hemskt :)
Men det blev bra!
Hittade till din blogg, den verkar härlig!
Ha en fin kväll!
Kram Bia

Channal sa...

Gahhhh vilka monster! En del de är riktigt bra på teatersminkning! Läskigt bra! Din dotter, somnade hon gott efter partyt eller fick du hålla handen?

Jag har bara hört lovord om den filmen! Den måste jag se och jag vill även se Bonds Skyfall.

Så fint du har pysslat! Dags att ut o leta fin mossa tror jag!

Skön söndag till dig! KRAM Anna

Charlie sa ... sa...

Oj oj vilka monster. Helt underbara med läskiga ;)!

Dina bilder är jättefina Helena. Vad duktig du är! Härligt att pyssla. Vi har just kommit hem från en liten runda. Enorma mängder träd har rasat. Jag har aldrig sett något liknande. Vår lilla apple farm var iallafall öppen. Nu blir det äppelpaj ikväll!

kramar!!

Lotta

Enkel stil sa...

Så fina bilder du visar idag! Har hört att den filmen ska vara riktigt bra. Hoppas vi kommer iväg på bio en dag.
Kram Anita

Åse sa...

Hu nog hade man blivit rädd om man mött de där ! Härligt med pyssel och vackert blev det ! Ha en fin kväll.

No34 sa...

Jisses vilka monster, så bra sminkat!!
Härliga bilder du bjuder på. Hösten är vacker trots allt!! Kram Kate

mig&mitthem sa...

Ja fy, de där otäckingarna hade man inte velat möta i en mörk gränd. Tack för tipset om filmen, den får jag hyra sen när den kommer ut. Sjäv väntar jag på att sista Twilight filmen ska komma (nej, jag är absolut inte för gammal för att gilla den!?) Krams m

Anonym sa...

Tjitt va kul de hade spökat ut sig!!! Riktigt läskiga!!!
Du jag måste bara säga! Vilka fina bilder du tar!!
Vad tycker du om fotokursen? Har du lärt dig mycket!
kram

Anonym sa...

Tjitt va kul de hade spökat ut sig!!! Riktigt läskiga!!!
Du jag måste bara säga! Vilka fina bilder du tar!!
Vad tycker du om fotokursen? Har du lärt dig mycket!
kram

House number 11 sa...

Oj, vad läskiga!:)
Och vilken fin dekoration du fick till.
Fika låter mysigt!
Kram Jenny

Linn sa...

Wow så fina bilder du tagit :)
Kram

Anna sa...

Har också hört att filmen måste ses, ska försöka få till en biokväll. Läskiga spöken och jag hade nog varit den som var mest rädd misstänker jag.

Kram
Anna

Martina sa...

Hej!
Vilken mysig blogg du har! :)

Jag har nyligen startat en "pyssel" blogg där jag säljer mina handmålade dop presenter, personliga posters & tegelpannor m.m

Skulle bli jätteglad om du ville kika in och kanske skriva en kommentar :)
Gilla gärna på facebook: pysselmartan.

Tack så jätte mycket och jag önskar dig en bra kväll :)

Mvh// Martina

Lilla Majken sa...

Haha, det var läskiga typer. Snygg sminkning!

Kram Therese

evalevabo sa...

Hua mig vilka monster....
Rysliga kramar Eva

Sabelhagens Olivlund sa...

Så läskiga de är...
Härliga bilder. Jag är lite sen i starten och beställt mina vårlökar först idag.
Ha en bra start på veckan.
Kram Maria

Bara Sara sa...

Åh den filmen har jag hört så mycket gott om!! Tror de flesta på jobbet sett den och kommit hem alldeles lyckliga! Kram Sara

Lena - gott för själen sa...

Ambitiösa make'ningar! Läbbiga typer :-)

Fina bilder!

Kram Lena

Lifestyle By Lena sa...

Kanske de bäst utklädda jag sett i år, underbart!
Kram

Hanna sa...

Hua, jag hade blivit livrädd av de dära personerna....

Life´s Silverlining and I sa...

Vilka coolingar! Javisst är den bra, den bästa jag sett! Sen såg vi bond idag och den var också superbra! Kram Nilla

A House With A View sa...

Wow vad häftiga de ser ut, häftig sminkning!!!! Och vilken trevlig halloweenfest!!! Tack för biotips, den filmen vill jag absolut se:) Och så himla fina foton du visar!!!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Fiona sa...

Så läskigt och vilka läskiga sminkningar! Jag hade kissat i byxorna/dött av skräck!
Filmen lät intressant.
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Huga vilka sminkningar! De hade jag inte velat träffa på...
Duktiga du som fixat i trädgården. Här har det räfsats löv men inte av mig :)
Jag bara måste se den filmen tror den skulle passa mig! Kram Suss

Anna sa...

Spännande kalas!
Det blir fint med lökar som piggar upp på våren.
Ha en skön dag.

Kram Anna - Mitt hus på landet

Mamma med ambitioner sa...

Kära du!
fika och november är en fin kombo.
Min tanke när jag såg dina fina bilder på "spökena" var att tänk om man kunde måla så fint och trovärdigt. Jag är dessutom sugen på bio så tack, tack :)
Jag har plockat med mig mossa hem från skogen så här skall också fixas lite i rädgården.
Lillebror har feber så det blir en dag hemma. Synd om min lille klimp som kom hem från cupen med guldmedalj.
te, filtar och mysfilm får dagen bjuda på.
Ha en fin vecka vännen
Kram Kristina

CreandoPhoto sa...

Kära nån! Jag hade inte blivit människa igen efter att ha stött på något sånt i en källare, det är då ett som är säkert. Ambitiöst måste man säga :)

Filmen ja, den som alla säger att man ska se. Måste se den!

Kramar

@my casa sa...

Usch vilka otäckingar!

Visst var filmen fantastiskt bra.

Härliga bilder du bjuder på:)

Kram Åsa

svart vitt och rött sa...

Så fräcka bilder!! Jösses vilken sminkning... och vilken upplevelse! Coolt! Ha en bra start på veckan!

Två Trappor sa...

Huga, vilka monster!! Skickligt sminkat, jag skulle nog blivit lite rädd om jag träffat på dem ;) Underbara bilder du tar, Helena! Den där filmen En oväntad vänskap måste jag verkligen se, den låter helt fantastisk. Jag gillar franska filmer, de har något visst som är härligt att se som kontrast till allt amerikanskt och engelskt man oftast ser. Ha en fortsatt skön dag, fina du :)
Kramar Madeleine

Linda sa...

Åh, fy vad läskigt! Såg på nätet att det fanns något ställe i (jag tror det var) Örebro där man kunde bli inslängd bland massor av zombies i någon stor lokal och där det gällde att ta sig ut levande. Hade nog svimmat även fast jag vet att det inte är på riktigt. ;)

Ha en fortsatt bra måndag!
Kram Linda

Johanna sa...

Ja hua mig vad läskiga de ser ut!

Vilka vackra naturbilder du visar idag!

Den där filmen är jag väldigt sugen på att se, har hört från flera håll att den är fantastiskt bra:)

Kram Johanna

Johanna sa...

Vilka fräcka sminkningar!! Hur coola som helst!
Och så fina naturbilder på lökarna och svamparna :-)
Kram Johanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...