onsdag 28 november 2012

Någon som kan??



Ja ha!
Då har man klarat av två av tre nätter!
Godmorgon!

Tänker att jag borde sova jätte bra när det är mörkt,
men icke!
Halv två vaknade jag och kunde inte somna om!
Inte bra!

Lilltjejen ville baka pepparkakor idag
Ja visst kvittrar jag 
(kvittrar dock aldrig när jag sovit dåligt)
Hon körde igång iallafall!!
Glad i hågen sjöng hon julsånger medan hon höll på!


 Kul när de börjar bli stora och fixar saker och ting själva!

Hon diskade och dammsög efter sig!

Tack för det gullunge!



Pepparkakor och saffransbullar klara, check!!!!


Nu behöver jag er hjälp!

Jag har äntligen kommit på att 
jag vill koppla bloggen till Facebook!

Jag har gjort ett konto på fb
så långt är jag med!
men sedan då?
Hur kommer mina inlägg dit?
Hur kopplar man ihop inläggen till fb!
Har googlat men inte hittat något bra!
Eftersom ni är många som gjort det, så måste det ju finnas någon manual någonstans
men var?
Har kollat på fixa din blogg, men tycker inte att beskrivningen
är fulländad!

Någon som kan hjälpa mig??

Kram kram
Helena

 

33 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Söt liten tjej du har :))
Duktigt att diska o dammsuga efter sej...det är det inte alla barn/ungdomar som gör, fniss.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dej, eftersom jag inte har facebook själv :(
Ha en fin kväll och kram på dej!

Annes vita rum sa...

Inte en endaste aning,har oxå försökt:)
Så söt den där lilla sockertoppen till dotter du har,man smälter ju:)
ha de gott..kram

@my casa sa...

Söt din lilla bagerska därhemma:)

Sorry kan inte hjälpa dig med fb...är inte med på det tåget:)

Kram Åsa

Tina sa...

Jag har samma dilemma, får forska lite i detta tror jag...

kram

dianasdrömmar sa...

Fin hon är :) Nilla vet hur man gör tror jag så fråga henne :) Jag kopar inläggen istället till FB kam Diana

Maria - Wikers Liv sa...

Så söt och lika sin mamma!
Jag har Facebook privat och har skapat en facebooksida för bloggen, men vill ha en länk-knapp på sidan på bloggen, som gör att man hamnar på min FB, men fattar inte heller hur man gör det, så jag hoppas någon kunning hjälper dig här i kommentarsfältet! ;) Så jag kan åka snålskjuts! ;)

Kram /Maria

Madame Edith sa...

Jag klurar på precis samma sak. Sidan är klar men att koppla ihop den med min blogg jar jag INTE lyckats med :(


Ska bli kul och se om du får några bra tips!

Kram/M

Kia sa...

Nä, ingen koll på det där!
Visst är det skönt när de börjar fixa själva. : ) Praktiskt också. Min M fixar middag på måndagar då vi andra kommer hem senare. Det gillas!!

Stickning har jag väl aldrig varit nån hejare på, virka går bättre. Men M stickar vantar på löpande band och nu en halsduk i jätte fint garn som hon fått från skolan.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

svart vitt och rött sa...

Halloj! Koppla sidan med inlägg till FB har jag ingen aning om hur man gör, men däremot hur man lägger till "dela/gilla", så att de som trycker på den får upp detta på sin FB, så att andra ser det. Det finns en sådan knapp att ta hem koder för i de vanliga gadgets som finns för Blogger, på layout-sidan. Eller så kan du gå in på Layout, klicka på redigera blogginlägg ( den stora rutan i mitten, och kryssa i alternativet att du vill dela inlägg. Man ser ikonerna också där. Jag ville dock ha en annorlunda ikon också ( den som ligger i min högerspalt). Jag googlade "lägg till gillaknapp på blogg" eller något sådant så gick det att ta hem koden och klistra in. Det fanns en del att välja mellan har jag för mig. Hoppas att min förklaring ghjälpte, annars... hör av dig till mig så ska jag försöka hjälpa till.

Channal sa...

Snyggt med tegelpannor i köket. Du har så god smak!!

Så pyssliga ni är! Mysigt att få baka med barnen. Hoppas min 17 åring vill i år också. Det var mest för deras skull vi bakade till advent och Lucia! KRAMAR!! Anna

Fröken D sa...

Fina bilder på dottern, ljuvligt med pepparkaks doft i huset!

Svar:jag har vart nöjd med boxarna jag fått hittills, kul att prova lite man inte skulle köpa annars!

Kram Susanne

Villa Ell sa...

http://www.facebookskolan.se/facebookskolan/index.php?page=hur-synkar-jag-min-blogg-med-facebook

Funkar detta???
Jag har inte blogg kopplat med fb, så jag vet inte om denna länk hjälper dig!

Ååå så gott med hembakat!!

Ha en fin kväll
Kram

Villa Ell sa...

Hittade en till:

http://www.geza.se/bloggen/koppla-blogg-till-facebook/


Lycka till
Kram

Enkel stil sa...

Vilken duktig tjej du har. Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Så söt tjej du har. Duktig bagerska:))).
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med FB.
Ha det gott.
Kram Maria

Postadress Torslanda sa...

Ingen aning! Kolla med pastill.nu hon har det kopplat tror jag

Titta in hos Thess sa...

Duktig tjeja som klarar sig själv :)
Tänkte ta tag i det i morgon,jag tar lussekatterna och Ella får ta pepparkakorna.
Hoppas du löser problemet med fb,tyvärr är jag helt handikappad när det kommer till sådana grejer ;)

Kram Thess

Anonym sa...

Jag har gjort en del på min sida, men jag vet inte riktigt vad du menar.. Skall försöka k åka ihop några rader till dig när jag sitter vid en dator. Många kramar!!

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Mysigt med julpyssel med dottern. här skall också bakas i helgen. Maken är på tjänsteresa så jag och killarna är hemma själva, lite mysigt det också. TAck för fina kommentarer hos mig, jag har haft en riktigt krävande jobbmånad i november och bloggen och kommentarer har blivit lidande, men hoppas kunna ta igen det snart. Ha det gott och fin advent, kram Victoria

Lena - gott for sjalen sa...

Hon är så galet söt den där lilla bruden!

Kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag kopierar länken från inlägget i bloggens FB-status.

Kram Lena

MammaElva sa...

Vad mysigt! nu blev jag sugen på en riktig bakdag! ha en fin kväll. kram elin

Home2tiny sa...

Härligt när barnen fixar o donar själva, men att städa efteråt, hm där har mina killar inte varit lika duktiga. Kramisar Tina

Anonym sa...

Vilka fina bilder, tycker dina bilder bara blir bättre och bättre! Vad är hemligheten? ;) Kramar

Bodil sa...

Vilken duktig tjej du har!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med facebook för jag har ingen aning.
Kram Bodil.

Charlie sa ... sa...

Så söt hon är och bilderna är ljuvliga! Vilket härlig kök ni har - tegel är något jag drömmer om!!

Hoppas du får svar om FB!!

KRAM!

Life´s Silverlining and I sa...

Vi har just gjort samma check:) men jag vet jag trixade jättelänge för att få det att funka, men om du loggar in på bloglovin så finns det där en ruta har jag för mig som man klickar i för facebook! Men nu hittar jag den tyvärr inte när jag kikar men googla på bloglovin och facebook, jag ska kika i mina fb inställningar och se om jag kommer på hur man gjorde. Kram Nilla

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så gulligt av henne..härligt med stora barn oxå !!
Vet inte om jag sagt det tidigare..men jag tycker att du och kameran verkligen funnit varandra..vilken utveckling !!! Jättefina bilder ! Vad har du för kamera o objektiv ? Jag är så sugen på att köpa en riktig kamera och lära mej fota !

Kramar till dej

Concept_By_Sarah sa...

Jag kopierar länken till blogginlägget och lägger upp den på facebook. Då får du upp en lite ruta med en minibild och några rader av inlägget som sedan syns på facebooksidan. Vet inte om det går att koppla det direkt till bloggen, så inläggen kommer upp automatiskt. Men tar inte mer än en halv minut att göra själv. Gilla FB knappen kan du få genom att lägga in en code (googla coden) med en ny gadget HTML/Javascript. Kram Sarah

Afrodite sa...

Vilken fin dotter! :) Och vad härligt att kunna bocka av något inför julen.
Tyvärr, jag är inte så tekniskt lagd, men ser att du fått många hjälpande svar...:) Lycka till!
Och en kram från mig!

Helens Universum sa...

Härligt med pepparkaks-bakning, duktig och fin tjej du har!
Vet tyvärr inte hur man gör en ihopkoppling med facebook!
Ha det gott!
Kram Helen

Casa of Mia sa...

Ser så härligt ut med pepparkaksbak, kan känna doften ända hit, kram

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men å vilken duktig liten pingla!!
Det är verkligen skönt då de blir så stora att de fixar o donar själva...även fast det är mysigt med småttisar också..;)

Här är all bakning och allt pynt kvar på listan att checka av...phu!
Jag vill ju hinna så himla mycket innan lördag. Vi ska vara hemma. det är bara syskon med familjer som kommer...hmm..fast vi blir exakt 30 pers så vi blir rätt många..
Jag hoppas stenhårt att kylan inte kommer som de sagt för i så fall kan vi röja ur och värma upp uterummet med infra och element så kan en hel del sitta där.
kram Katarina

CONCEPT by JESSICA sa...

Mysigt med bak ihop.. Tack för din kommentar ang jackan, innefodret har 60dun 40fjäder så den är nog lite lagom varm men för riktigt kalla dagar krävs en overall..
Hoppas sista natten går bra, kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...