tisdag 20 november 2012

Godaste saffransbullarna!


Japp då var det avklarat,
 saffransbaket!!
Men dom här är så goda,
så jag misstänker att de snart är slut!
Lyssnade faktiskt på lite julmusik också!
För att komma i stämning liksom!


 Bakade dessa förra året 
så receptet finns här 
Bullformarna är fån Ikea



Nu kommer snart min mamma och pappa och vi ska fira fars dag
som jag inte hunnit tidigare!

Fick idag reda på att jag blev godkänd i min första
 inlämningsuppgift i
photoshop!
YES!!
Det trodde jag aldrig, men de var nöjda!
Idag har jag köpt min första hyacint, kanske lite tidigt,
men det kliar i mina fingrar!
Snart är det väl ok
att börja pynta?
Kram Helena

31 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Aaahhh bullarna ser ju gudomligt goda ut!! Visst är det mysigt nu med julmusik och småpynta lite innan vi går "all in"!!=)
Grattis till din godkända uppgift!
Nu tror jag jag vet problemet varför jag inte kom med på kursen sist....Vid telsamtal med intagningsnämnden visar det sig att jag inte hade ett samlat betygsdokument där...miss av mig eller dom....Nu har jag fått mig det tillsänt och hoppas komma med i vår:))

Kramar
Adela

Lisa sa...

Grattis till din godkända uppgift. Så härligt med saffransbak, finns inget som luktar o smakar så gott.
Ha en mysig kväll
Kram

Home Bohemia sa...

Det är absolut inte för tidigt för varken saffransbullar eller hyacinter:)) Bullarna ser såå goda ut!! Kram Maria

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

här blir det INGA saffransbullar än...äts upp så fort de är bakade känns det som ....*skrattar..så det få rvänt aett tag till...men hoppas dina smakar ...

KRAM

Pernilla

Bara Sara sa...

Grattis till godkänt! Tack för tips om gran- jag ska vabba imorgon så kanske jag kunde såga ihop en sån.. Hur svårt kan det vara? Kram Sara

Casa of Mia sa...

Åh de ser så goda ut, mums! kram

Charlie sa ... sa...

Nu kör vi igång med pyntet!!

Och jag älskar dina bullbilder. Jag skulle kunna äta upp hela plåten ;)

Saffransbullar gör mig lycklig!

Grattis till din godkända inlämningsuppgift. Du är jätteduktig! Jag blir så taggad, vill också lära mig.

Stor kram!

Lotta

Lena - gott för själen sa...

Grattis till inlämningsuppgiften! Skönt!

Har också haft mandelmassa nåt år i mina, det blev jubel, men själv är jag inte så förtjust i mandelmassa.

Jag bestämde mig i helgen för att det är ok att smygpynta lite.

Kram Lena

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilka goda bullar!!! När kan jag komma på fika?:))).
Måste kolla in receptet.
Vad roligt att du klarade uppgiften, grattis!
Helt ok att börja pynta snart tycker jag:)).
Ha det gott.
Kram Maria

Channal sa...

Så mysigt och GOTT!
Kram Anna

Queen of Kammebornia sa...

Snart är det ju första advent! Hurra! och dina bullar ser underbara ut! Grattis till uppgiften! Kram!

Queen of Kammebornia sa...

Snart är det ju första advent! Hurra! och dina bullar ser underbara ut! Grattis till uppgiften! Kram!

Melody and M.E sa...

Nästan så jag känner hur gott de luktar...
De ser verkligen goda ut!
Undrar vilken dag det är tillåtet att hänga upp
adventsstjärnorna? Måste man vänta till nästa helg eller?
Kram Melodys matte

mig&mitthem sa...

Eftersom hela mitt kök är tömt så undrar jag om bullarna på bilderna kan skickas hit omedelbart...ser ju så mumsiga ut!!
Hurra & grattis till att du klarade första uppgiften, det peppar väl till att fortsätta.
Tröttatisdagskramar m

Edith och Jag sa...

Mm saffransbullar ... Jag är också sugen på att pynta och har bestämt mig för att det är ok att sätta igång nästa helg:)
Kram Maria

Maria - Wikers Liv sa...

Jag har ju redan smygit fram lite vintrigt pynt, så jag tycker det är helt okej! Jag har också köpt hyacinter, som precis håller på att slå ut. Mysigt till helgen ;)
Kram /Maria

CONCEPT by JESSICA sa...

Ser sååå gott ut. Fina formar, jag har oxå handlat dem så kul att se att dem var bra. Kan vara lite sisådär med snygga formar om dem är bra eller inte..
Ja, pynta på, jag tar fram lite varje dag nu. Men på söndag kommer min allra bästa vän å då har vi egen tid här för att pyssla ordentligt.
Kram

TITTILINA sa...

Ser mumma ut!
Jag brukar baka saffransbullar med vit choklad i - dom går inte av för hackor dom heller.
Kram

Träning Inredning Inspiration sa...

Grattis till att inlämnings uppgift i
photoshop blev godkänt!!

Oj så gott det ser ut, vill ha!!:)

Sov gott!

Kram Johanna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Absolut dom godaste saffransbullarna...smälter i munnen !! Min mamma gjorde alltid såna...och nu är det jag som alltid gör såna !!

Kramen

@my casa sa...

Saffransbullar, jädrans va gott det är, måste snart
baka hör jag:)

Grattis till ditt godkännande...kul:)

Kram Åsa

Home2tiny sa...

Mums ser tokgott ut. Bakade oxå lite lussekatter i helgen, slurp sa det sen var de borta. Så går det när man ha två tonårskillar hemma. Stort grattis till din inlämningsuppgift. Kramisar Tina

dianasdrömmar sa...

Mums, dom ser goda ut och klart att du blev godkänd kram Diana

Åse sa...

Det ser gott och inte är det förtidigt att tjuvstarta lite ! Grattis till godkänt ! Kram

Lilla Majken sa...

Mums, de ser riktigt goda ut.

Kram Therese

Sallys hus sa...

Hej Helena!

Tack för dina gulliga kommentarer...;)
Va kul att du hittade mig så jag kunde hitta dig!
Vilken himla fin blogg du har!
Underbart vackert hem och en skön blandning i inläggen..
Läste att du haft Eternity som favorit i 25 år....
Jag har haft den i 20 år...;) Kan inte leva utan den tror jag...fniss...
Men du..himmel vad jag känner igen dig..vet inte varifrån men jag bara gör det...
Kan du ha varit i min butik?
Lilla Ugglebo..innan jag la ner...
Eller så är det genom gymnastiken.
Jag har ju varit ledare i AGF i många år och min dotter har varit med där....Jag antar att din dotter är med i Kumla men vi kan ju ha setts på någon tävling...ditt ansikte är så himla bekant att jag nästan kan höra din röst...;)
Nu ska jag smita från jobbet o åka hem å måla...phu!
Kram Katarina

Två Trappor sa...

Mmmums vilka läckra saffransbullar! Du är min räddare, jag letade nämligen precis efter ett härligt saffransbullrecept och dina bullar ser supergoda ut! Tänkte ge mig på att baka i helgen och min lillprins gillar inte vanliga lussekatter så då tänkte jag göra bullar istället. Underbara bilder, du är så duktig med kameran och Photoshop. Grattis till godkänd inlämningsuppgift, hurra för dig!
Kram Madeleine

Knatten sa...

Å vad roligt med bak. Jag ska baka lussekatter till helgen om jag hinner. Man ska ju börja i tid så man slipper stressen.
Tack för titten i din blogg. /Knatten

Mittgodastefinaste sa...

Ååå vad jag blev sugen. Just när det kommer till saffransbullar är det riktigt tråkigt att inte tåla jäst... Men jag ska baka ändå såklart till de övriga i familjen och det kan vara värt att ha ont i magen! Dina såg fantastiska ut!

Grattis till din fotouppgift! Så roligt, känn dig supernöjd!

Kram Jenny

svart vitt och rött sa...

Stooort grattis till godkänt! Visst blir man glad? Jättekul att få positiva besked på något man fixat och donat med ett tag. Bullar med saffran... jag måste också göra det snart! Just nu har vi slipdamm och lite bökigt så det får vänta några dagar :-) Ha en go dag!

Fröken D sa...

Men jag tror jag dör så goda dom var!! baka dessa idag!
länkade till ditt recept ☻

Kram♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...