tisdag 20 november 2012

Med inslag av trä i granen!

Att dekorera till jul är alltid kul!
Tycker alltid man vill ha något nytt varje år!

Har vissa önskningar i år med
och jag gillar ju när man kan göra saker själv
så de här är jag riktigt sugen att knåpa ihop!
eller kanske fråga Mr J om han har lust!

 Tycker att den här trägranen är så dekorativ på ett så enkelt sätt!
Vill man kan man ha den som paketkalender till sina barn!

Visst är det fint att blanda in trä till 
det annars så svart/vita vi oftast har hemma!



Bilder via


Tycker att den här stjärnan är rätt dekorativ också!

Jag gillar inte att ställa fram för mycket saker
till jul!
Lite renar små dekorativa granar mossa och hyacinter!
Byta böcker på tavellisten och lite julstjärnor
i fönstren!
Sedan får det räcka för min del!

Jo förresten julmusiken måste jag lyssna på så stämningen kommer!
Men vi väntar lite till!
 Men jag är så sugen!

Idag blir det lussebak i den här stugan!

Ha en bra dag!
Kram Helena

15 kommentarer:

Channal sa...

En ny julCD är ett måste för mig. Har blivit som en kul grej! Sen har jag en hel del julpimp! Tomtar rött glitter och massor av hyacinter o amaryllisar! Verkligen längtar!

Granen och stjärnan är stilrena och avskalade, passar ditt vita vackra hem!

KRAM Anna

House number 11 sa...

Håller med dig!
Lussebullar idag mums! Jag har redan börjat med julmusik!;)
Ha en fin dag!
Kram Jenny

Life´s Silverlining and I sa...

Ja dessa saker sparade jag ner i min pinterst mapp, kul att du också gillade dem, tänkte att när tiden finns skulle jag göra dem men tiden har inte funnits:) kram Nilla

MammaElva sa...

Åh, så mycket snyggt! Jag vill inte heller ha för mycket till jul.. men man vill ju ändå skapa stämningen lite!
Ha en fantastisk dag! kram elin

Sabelhagens Olivlund sa...

Tack för inspirationen! Snyggt! Enkelt och stilrent blir det mer av här hemma, plockar inte fram så mycket heller.
En riktigt bra julcd behöver nog införskaffas här:).
Ha en fin dag.
Kram Maria

Linda sa...

Granen och stjärnan är superfina!

Förlåt att jag länkar till min blogg härifrån men du måste gå in och kika på det här inlägget
http://hemochtrevligheter.blogspot.se/2012/10/jag-har-inte-hjarta-att-slanga.html

När jag såg granen så tänkte jag direkt att det kanske är en sådan jag ska knåpa ihop av bordet. :)

Ha en bra dag!
Kram Linda

Lena - gott för själen sa...

Åh den där granen fastnade jag också för. Skulle passa hos oss.

Älskar julmusik, men tonårsdottern protesterar högljutt när det blir såna tongångar i huset :-)

Ha en fin lussebulls-bak-dag!

Kram Lena

Bromans Bravader sa...

Ja det är fint med lite trä i detaljerna till julen tycker jag.
Håller med... det kliar i fingrarna och jag längtar lite..
Kram Jannike

Åse sa...

Riktigt snyggt ! Ha en fin dag.

Lina sa...

Hittade precis hit och lämnar ett litet avtryck!
Har också sneglat på den där granen och är bra sugen på att göra en!
Ha en fin dag!
Kram Lina

Lifestyle By Lena sa...

Instämmer helt! Så himla snyggt!
Kram

Anonym sa...

Jag håller med dig om att det inte får bli för mycket julpynt, särskilt inte för mycket tomtar och rött! Träinslag är fint! Kram

Villa Ell sa...

Vilken fin gran!!! Hmmmm jag har också en händig man, får se vad han säger ;)
Är inte heller så mycket för julpynt, stjärnor i fönsterna och gran brukar det bli!

Åååååh så gott med lussekatter!!

Sandra

Fröken D sa...

Fint med träinslag!
Så gott med lussebullar, mina är på planeringsstadiet ännu ;-)

Kram Susanne

Anna Stenberg sa...

Granen och stjärnan var verkligen fina! Och jag håller med dig om musiken... men snart så kör den igång! Kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...