tisdag 13 november 2012

Julpyssel


Visst blir man inspererad av alla bloggar som bjuder på så mycket härligt
pyssel nu till advent!

Godmorgon på er!

Jag är ledig idag och jag har redan hunnit massor!

Städat, bäddat rent och tagit fram vintertäckena!

Snart skall jag till frissan för att ta bort lite eller jag menar massor av grått!

Just nu sitter jag och kollar i Lantlivs jul och pyssel bilaga
och är sugen på att göra
en massa gott till fåglarna!
Jag gillar att sitta och kolla på fåglarna när de kommer och äter
av det vi hänger ut på vintern!

Ett lätt tips jag hittade, var att
gjuta kokosfett och fågelfrö i engångsmuggar
som man sedan hänger ut
eller att ta en sockerkaksform och göra en krans till fåglarna!




Verkar inte vara så svårt!

Jag brukar alltid hitta på lite julpyssel
och förr drog jag ihop julpysselkvällar med vännerna,
där vi pysslade och bakade en massa gott,
men av någon anledning dog det ut,
men nu är jag sugen igen!

Brukar ni ha julpysselkvällar?

Ha en bra dag!

Kram Helena


22 kommentarer:

mig&mitthem sa...

Så skönt att det inte bara jag som trånar efter jul!! Smyger in lite smågranar & annat mitt i vårt renoveringskaos. Va mysigt det ser ut hemma hos dig!! Tisdagskramar m

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en härlig dag.Bara så skoj att pyssla .Underbar bild.Ha en skön tisdag.Kramar Rita ♥

Ewa`s Galleri sa...

Lite pyssel till fåglarna låter roligt ,jag har matat ett tag nu ,det är full fart, men inget "Hemlagat" ,kanske skulle skämma bort dem lite med det
Julpyssel har jag här varje år ,alltid roligt, i år blir det nog tovade tomtar och kransar
Ha en skön dag

Lena - gott för själen sa...

Vilken mysig bild. Stämningsfull. Där hade jag velat sitta!

Inte så mycket pyssel för min del. I mitt tidigare jobb började vårt värsta rally i mitten av november och planade ut i mitten av februari, typ. Då hade man inte mycket till ork över till pyssel. I år blir det så lyxigt att jag till och med kan vara ledig en vecka i jul.

Kram Lena

Queen of Kammebornia sa...

Ja, jag brukar duka upp med pysselkorgar och så sitter alla som vill runt bordet och grejar, det är mysigt :) Fin idé med presenter till fåglarna :)

TITTILINA sa...

Julpyssel, mmm mysigt!
Jag brukar bli inbjuden till julpyssel med en massa andra mammor och då brukar det pysslas minsann. Och sen blir det förstås en massa pysslande med mina egna barn och på jobbet.
Så nog pysslas det alltid :-)
Kram

Annes vita rum sa...

Jag är inte den pyssliga typen,men något jag längtar efter så är det advent.Hänga upp julstjärnan,glögg o pepparkakor.ha de gott..kramizar

House and Garden by Bia sa...

Har också lagt ut mat åt dom små liven..det gör jag varje år :)
Pysslar bara liiite själv...inget pyssel med vänner...
Ha de gott!
Bia

Tina sa...

Pippifåglarna får lite gott här, det handlar jag. Har sett en massa sådana där fettbollar med frön, vackra och nyttiga för de små fåglarna!

kram

Titta in hos Thess sa...

Såå mysigt du verkar ha haft det.
Hoppas på en sådan dag i morgon.
Har en massa pyssel som ligger men som tyvärr
Aldrig hinns riktigt med :)

Kram Thess

evalevabo sa...

Jag har verkligen varit super duper jul tokig. Men efter ett år tillbaka cirka så har jag verkligen vänt på det hela. Nej vill inte stressa och greja för mycket. Phu! Ändrat mig så efter jag blev sjuk. Stress relenterande. Inget pyssel. Bara avkoppling. Orkar inte längre!
Puss på dig

Charlie sa ... sa...

Mysigt! Kaffe, tidning,inspiration, koppla av...


Julpysselkvällar har inte blivit av, men jag blir sugen nu igen!!

Kram!

Channal sa...

Det där frusna fågelgodiset blev jag också sugen på att göra! Visst är det mysigt att se de söta småfåglarna utanför fönstret! KRAM!! Anna

Sabelhagens Olivlund sa...

Jag kikade också i Lantliv och blev sugen på att göra lite extra gott till fåglarna. Får köpa kokosfett nästa gång jag handlar:)).
Ha det gott.
Kram Maria

Carola sa...

åh vad mysigt.
har inte haft julpyssel kvällar med vänner förutom när barnen var pytte och man hade andra mamma lediga vänner ;)
Men om du drar ihop ngt kanske jag kommer ,)
Ha en fin dag !
(ok kväll var det ju nu)

Kram

Hemma på Ekbacken sa...

Jag fick tidningen i lådan idag. Och visst kom suget efter en pysselkväll.

Fanns många roliga saker att göra,
Kram Linda

@my casa sa...

Mysigt att göra något gott till Pippifåglarna, det är de
verkligen värda:)

Julpysselkvällar, det var länge sen, när barnen var små:(

Kram Åsa

Home2tiny sa...

Älskar o pyssla o framför allt vid den här årstiden. I morgon är det ledig dag för mig så då kommer det att bli lite pyssel. Kramisar Tina

Limetwig sa...

Ooo sånna är jättelätta att göra och pippiarna blir glada. Här pysslas det mest hela tiden vill jag nog påstå. Har svårt att begänsa mig med vad som ska göras så det gäller att ta tillfällena när de dyker upp! Ha det bäst!

Lilla Majken sa...

Åh, jag måste också ta mig i kragen och göra lite gott till fåglarna.

Kram Therese

TIDSOPTIMISTEN sa...

Kokosfett med fågelfrö i pappersmuggar gjorde jag till mina pippisar förra året och det är superenkelt och dessutom fint att hänga i träden också ;)

Kram ullis

dianasdrömmar sa...

Här gillar vi att pyssla, så ja vi pysslar :) kram Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...