fredag 16 november 2012

Fredagsmys med ERNST & Blossa


När det är fredag, ska det mysas!
Eller hur!?

Här har vi premiärdruckit
Blossa 2012 
 i
 ERNST´s
fina glöggmuggar.

Visst är de enkla och fina!?
Små fina glas med omtag av filt, dekorerade med
ERNST  logga 
nederst på glasen!


 Säljs i tvåpack för 149 kr hos Huldas


Vad tycker ni om årets glögg?

Jag tycker den är god, smakar citrus och ingefära
går att dricka både varm och kall!
Att sedan flaskan är läcker gör ju inget!


Nu kör vi fredagsmys eller hur!?
kram Helena

22 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilka snygga glas! Jag har inte provat årets glögg ännu, håller med om att flaskan är fin.
Mysiga bilder.
Kram Maria

Edith och Jag sa...

Han kan då skapa fina saker Ernst. Jättefina glas. Har inte smakat glöggen men efter din beskrivning så får det nog bli till att testa den.
Kram Maria

CONCEPT by JESSICA sa...

Härliga fredag.. Mysigt med glögg, det måste vi ha i helgen.
Önsakar dig en fin helg, kram

Maria - Wikers Liv sa...

Absolut fredagsmys!
Årets glögg har jag köpt men ej testat ännu ;)
Dum fråga kanske, men hur publicerar du samma inlägg på nytt...? ;) Mina blogg/datorkunskaper, sträcker sig inte så långt... ;)
Ha en fin fredagskväll!
Kram / Maria

Anonym sa...

Håller med dig flaskan är supersnygg i år!!
Härligt du har det! Själv sitter jag i jag i kö till mitt bredband 51 minuters kö.. kul fredag ......... kram

mig&mitthem sa...

Va bra att den var god. Den ingår nämligen i norrmannens födelsedagsuppvaktning i morgon. Hoppas att du får en helt underbar helg....krams m

Lena - gott för själen sa...

Haha, ni körde också premiär ikväll. Vi gillade den skarpt.

Kram Lena

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina glöggmuggar
Väntar med spänning på första numret av Ernst tidning
Stod och höll glöggen i handen sist på systemet flaskan är så fin ,Men jag är inte förtjust i Ingefära så jag ställde tillbaka den
Kanske ska testa ändå
ha en skön helg

Hemma på Sjuan sa...

Åh glögg så gott! Har inte smakat denna ännu, håller med om att flaskan är snygg!
Fina muggar oxå! Kram kram

Milla sa...

Har inte testat årets än, väntar ett tag till in i december! Flaskan är fin, men slår inte den guldiga för nåt år sen! Såg en del avskavda flaskor på "glasbutiken" - den vita färgen är väl lite känslig gissar jag. Ha en fortsatt go´helg! kram Milla

Queen of Kammebornia sa...

Jag tycker den är väldigt god!!! Kram till dig!

Anonym sa...

Jag älskar ingefära så den måste jag testa ;).

dianasdrömmar sa...

Gillar glöggen mycket men nästan godast kall, ha en fin lördag kram Diana

Åse sa...

Årets Blossa 2012 är god den gillar jag, Ernst glöggmuggar är super läckra ! Ha en fin lördag.

Mittgodastefinaste sa...

Flaskan var väl den snyggaste nånsin av de flaskorna!

Har inte provat men om den smakar citrus så låter det lovande!

Kram Jenny

Välkommen Hem! sa...

Asså, den där Ernst. Folk får säga vad de vill men det var faktiskt han som inspirerade mig till att satsa på mitt yrke som jag lever och andast (i princip) idag. Fick igår hem hans nya tidning och ja, den "talar till mig", hihi!
Glöggen ska vi prova i kväll!
Kram, Judita

CreandoPhoto sa...

Ernst alltså! Vill också ha! :)

Lena sa...

Du har lite bloggkärlek att hämta hos mig;-)

Charlie sa ... sa...

Ernst <3

Vilka fina glöggmuggar, gillar dem verkligen!

Och nu rullar fredagsmyset in till lördagsmys. Härligt med helg!

Kram!

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Tusen tack Helena !!! för tipset om att söka efter gula lärkträd....har en jättehög med lärkkvistar här hemma nu .....TACK!

Pernilla

Livsnjutaren sa...

Åh, jag älskar ALLT vad den karln designar. Och så verkar gan så kramgo' och genomsympatisk också! Nattinatt fra Bergen

mitt liv som jag sa...

De där glöggmuggarna var verkligen jättefina!
Vi har inte testat glöggen men jag har bara hört positivt om den :). Ha en fortsatt bra helg! Kram Jennifer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...