söndag 25 november 2012

Myssöndag!



Hejsan!

Hoppas ni har det bra därute i mörkret!
Som jag sa tidigare så har vi haft en soft dag!
Tror vi alla behövde det!
 
Tände en eld och tittade på Revenge som vi missade i torsdags!
 
Nu lyssnar vi på 
Our christmas
julskivan med Sonja, Sanna och Shirey !

 Här har lilla kanelhuset från Oi Soi Oi, blandats med övriga zinkhus!
Och en hel lärkkvist har kommit in och pryder hörnet!



Älskar när man eldar i kaminen och det blir varmt och man hör hur veden sprakar!
Bläddrar i gamla julmagasin som jag sparat för att hitta inspiration 
till en kopp kaffe med pepparkakor 
Hög mysfaktor för mig!
 
 
Ha det gott alla mina läsare!
 
Kram Helena

 


33 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så mysigt du har gjort det...ljus kan man aldrig få för mycket av så här års;) Kram

CreandoPhoto sa...

Vilket alldeles underbart hörn! Gillar precis allt och är avis på kvisten....

Sv; Ja, jag märker absolut skillnad. Både med kameran och med objektivet. Men jag tränar fortfarande på nya inställningar och har jobbat och sovit bort ljuset, så än så länge är det gamla kameran som härjar på bloggen :)

Kramar

Home Bohemia sa...

Så fint och mysigt med alla husen:)Kram Maria

svart vitt och rött sa...

Så mysigt!! Julkänslan sprider sig ända hit... Härligt!

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

men vilka bilder ..en helt annan skärpa...vad är det för kamera och objektiv du har nu ?

Kram
Pernilla

TITTILINA sa...

Åh så fint!
Det är verkligen mysfaktor på hög nivå hemma hos dig.
Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad mysigt du har det. Jag hör hur brasan sprakar ända hit. Så många fina ljuslyktor du har där.
Ha det gott.
Kram Maria

Livsnjutaren sa...

Låter som en fantastisk skön softardag. Och lite adventsmys så här en helg i förväg... Härligt stilleben att vila ögonen på. Ha en fin kväll! Kramis P

Lena - gott for sjalen sa...

Så mysigt. Här har vi också först ta det lugnt på eftermiddagen.

Kram Lena

Maria - Wikers Liv sa...

Underbara bilder! Vi har också myst här hemma med brasa, kaffe, magazines ;)
Kram /Maria

Hatty sa...

Gillar den lilla gruppen av små hus, ser mysigt ut. Kram Hatty

House and Garden by Bia sa...

Tittar in hos dej en stund:)
Här myser vi också ikväll....
Senare ska jag se på Allt för Sverige, den serien är ju så mysig !
Ser du på den ?
Amerikanarna är ju så härliga :)
Ha de !
Kram

Channal sa...

Verkligen en soft söndag! Så mysigt och fint du har fått det. Jag har inte börjat att pynta än. Det blir nog på onsdag och fredag.

KRAM Anna

Lilla Majken sa...

Mysigt!!! Kram Therese

@my casa sa...

Låter verkligen mysigt:)

Kram Åsa

Edith och Jag sa...

Så mysigt det ser ut! Gillar alla de små ljushusen. Skönt med en slappig och mysig söndag. Det har det varit här hemma också:)
Kram Maria

Mamma med ambitioner sa...

Du bjuder alltid på så härliga bilder. I dag blev jag påmind om lärkkvisten som borde ha fått flytta in. Nästa helg kanske.
Jag såg revenge för första gången i torsdags. Spännande.
Ha en go söndag
Kram Kristina

Titta in hos Thess sa...

låter som en underbart härlig dag!!!
Ibland behöver man verkligen göra i n g e n t i n g!!!
Och det där knastret från brasan lät underbart i mina öron.

Kram Thess

P.S Så fint med alla dina "hus"

Mittgodastefinaste sa...

Hej!

Titta in hos mig, där finns något åt dig!

Kram Jenny

Åse sa...

Så härligt med alla zinkhusen och mysigt med brasa, att bara njuta och ha det bra. Kram

No34 sa...

Detta mysiga eldsprakande ljud...!
Jag spar oxå mina julnummer och bläddrar i om och om igen...! Kram Kate

Bara Sara sa...

Så fint du ordnat med alla hus och annan dekoration. Supermysigt! Ha en härlig kväll med pepparkakorna! Kram Sara

Postadress Torslanda sa...

Tack för tips om lärk! Ser att du har fina grenar! Ska ge mig ut och leta! Förra året hade jag ett superbra träd inne i Göteborg. Gick dit i år och då var det nersågat. Jag blev såå förvånad och besviken.

Och nu fick jag tillfälle att läsa mer på din fina blogg också. Ha en skön kväll!

Home2tiny sa...

Härliga adventbilder du bjuder på. Låter som en underbar baravara dag som man behöver lite då o då. Älskar oxå att leta julinspo i inredningstidningar. Ha en fortsatt skön söndag. Kramisar Tina

Fiona sa...

Så mysig och skönt!
Kram

Limetwig sa...

Oh vad jag vill ha en kamin, varenda eviga vinter, men ännu är det ingen som gett oss en så vi får väl spara ett tag till minsann :) Ser urmysigt ut!

evalevabo sa...

Ombonat och fint som alltid.
Ha det fint
Eva

TIDSOPTIMISTEN sa...

Mysigt, här har vi också haft en lugn söndag och det behövdes efter gårdagens strapatser till dopet ;)

Kram Ullis

Charlie sa ... sa...

En hel lärkkvist ....ah, så härligt!


Jag slukar bilden med alla fina hus Helena! Ljudet av eld är bland det bästa. Peppisar ska jag fixa innan söndag ;)

Kram!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det där lät supermysigt..viktigt med softtid ibland !! Som jag gillade ditt bord med zinkhusen och lärkkvisten...verkligen fint !!!

Kraaaam

dianasdrömmar sa...

Helena du har så mysigt hemma så att man bara vill flytta in :) kramar i massor Diana

Hemma på Sjuan sa...

Låter som en härlig söndag! Precis som det ska va!
Så himla fint hos dig, mysigt med ljuslyktor. Kram kram

Anonym sa...

Så fint med flera små hus, som en egen liten by ;). Och kanelhuset var superfint..är det alltså gjort av kanel?
Önskar dig en fin start på veckan! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...