söndag 18 november 2012

Vem är jag? Jo det här är jag!!


Ja vad säger man
tre fina bloggerskor som vill ge mig 
lite bloggkärlek i form av
 Liebster blog awards 

Tack så jättemycket, jag blir så otroligt glad ska ni veta!

 Superduktiga Lotta med bloggen Charmigt sa Charlie,
Hon lever feelgoodliv på ostkusten utanför New York city i USA och tar de mest underbara
foton man kan tänka sig!
Lady G med bloggen Loving and Living, en underbar tjej som skriver de mest fantastiska texter
som berör på djupet, men också en superduktig fotograf och inredare!

Till sist Lena med bloggen Gott för själen  som skriver om allt som hon gillar,
som mode, familj, fina inredningsbutiker, en tjej som gillar att gå på bloggevent!
Gå gärna in till dem och kolla!


Dessa tre tjejer har lite frågor till mig om mig som de vill att jag svarar på,
här kommer dom!


Här är Lottas frågor

Mitt motto:
Var mot andra som du vill bli behandlad själv!

Favoriten: Godis; Bubblizz  

Läser: Ska precis börja läsa Femtio nyanser av honom av E L James

Älskar att tillbringa en eftermiddag:
Gärna med en väninna på ett mysigt fik

Saknar
Vissa personer som har försvunnit ur mitt liv av olika anledningar!
Sedan saknar jag tiden innan min migrän startade!

Vill göra jätteofta:
Göra om hemma är något jag alltid vill, har alltid en massa vilja göra projekt på gång!
Sedan tycker jag om att ha massa reseprojekt och träffa vänner projekt, då är jag nöjd!

Tycker om som jag inte trodde jag skulle gilla:  Kan inte riktigt komma på något, så jag passar!

Bakar: Bullar, men tyvärr alldeles för sällan

SomnarAlldeles för sent

Favoritparfym: 
Eternity, det har varit favoriten i 25 år!

Har jag svårt att låta bli att bläddra i om den ligger framför
mig: Inredningstidningar

Tackar aldrig nej till:  
Tillställningar, party och middagar med goda vänner!

Längtar till: 
Just nu längtar jag till en vit jul!

Vill tipsa om
Tipsar om allt jag kan på bloggen, vill gärna dela med mig av tips och idéer!

Så stolt så jag håller på att spricka
Naturligvis mina barn och min duktiga sambo som kan allt!

Här är frågorna från Loving and living!


1 Vad ville du bli när du var liten
Fotomodell eller hårfrisörska

2 Vad är du idag?
Intensivvårdssjuksköterska

3 Vart vill du helst resa
Jag skulle vilja resa till många olika platser i världen
Ex  New York, London, Florida, Australien, Nya Zeeland
Bila genom Europa

4 Var ser du dig själv om 5 år
Att jag håller på med något eget

5 Rött eller vitt?
Talar vi inredning; vitt
Talar vi vin; både och

6 Sommar eller Vinter?
Sommar såklart, då lever hela jag upp och känner mig mer tillfreds!

7 Skog eller hav?
Älskar båda, men eftersom jag bor långt från havet så längtar jag ofta dit och njuter när jag kommer dit!

8 Hip hop eller dansband?
Eftersom jag är en disco tjej, så säger jag hiphop

9 Vad gör dig ledsen?
Oärliga falska vänner!
 Mobbing i alla former.

10 Vad vill du bli bättre på?
Säga ifrån!
Sluta umgås med människor som inte är riktiga vänner!
 Men även att ta hand om mig själv, ser alltid till att alla andra har det bra!


11 Vad är det bästa du vet?
Mysiga hemmakvällar med familjen med god mat och gott vin och sedan kanske en bra film,
Men också att få umgås med mina vänner över en bit mat och gott vin där med!

Lenas frågor är samma som Lottas!

Nu skall elva stycken bloggerskor med mindre än 200 följare få lite bloggkärlek från mig!



Sextioåttakvadrat 

Piazzan 

Linn på Vardagsstund 

Tittilina 

Creando 

A house With A View  

House number 11

The Sheed

House of Adela

Stärnor och champagne

Titta in hos Tess '

Mina jag & Fiona

Skulle kunna hålla på hur länge som helst, för ni vet att jag gillar er alla! Eller hur!?

Frågorna får ni välja vilka ni vill av dessa ovanför!

Låt gärna awarden vandra vidare till bloggare som har mindre än 200 följare.

Så här gör du...
Berätta på din blogg vilka du nominerar och länka till deras bloggar. Berätta lite om dig själv också och svara på de frågor du fått av den som först nominerade dig. Hitta på frågor för de 11 som du nominerar och skriv på deras blogg att de är nominerade.

Tack alla fina där ute!

Kram Helena

24 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Kul att veta lite mer om dig och grattis till awardsen :) stor kram Diana

Åse sa...

Grattis till din award ! Kul att få läsa lite mer om vem du är ! Ha en fin söndag !

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Grattis till utmärkelsen, den är du så värd. Kul att få veta lite mer om dig, kram Victoria

VivanDivanGoesFashion sa...

Grattis till awardsen. Det är du värd :-) Och kul att få reda på lite mer om dig...sånt är alltid lika spännande

Ha en superfin dag
KRam
/Vivvi

No34 sa...

Grattis grattis till awarden!
Bloggen blir mer personlig när man får lära känna varandra lite närmare!
Och snygg blev du i håret oxå!! Kram Kate

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen!!
Tack snälla gör fin award :)
Och vad kul att få veta lite mer om dig.
Såååå fin i nya håret :))))))
En helt ny tjej ju !!!!!
Hoppas du får en riktigt skön Söndag!

Kramar Thess

A House With A View sa...

Wow vilken snygging!! Dööööööläckert med håret!!! Verkligen snyggt!!! Och stoooort grattis till din award, den är du verkligen värd som ger så mycket av dig själv i dina inlägg:) Kul läsning om dig med alla frågor och svar:) Och tuuuuuusen tack för att du tänkte på mig också - vad smickrad jag blir:))) Ska försöka göra ett inlägg om det framöver:)))

Önskar dig en finfin söndag!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Fiona sa...

Stort GRATTIS till awarden! Den är du väl värd!
Jättefint med håret!
Tack såå jättemycket för bloggkärleken, ska ta itu med den i veckan!
Stor kram

TITTILINA sa...

Tack snälla Helena för awarden!
Vad glad jag blir över den.
vad roligt att få komma dig lite närmre in på livet. Ska försöka bjuda på detsamma snart.
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Grattis till awarden! Kul att få veta lite mer om dig.
Supersnygg du är i håret, kram Suss

Limetwig sa...

Du det va inte illa, # awards! Bara till att gratulera till dig härliga Helena! Kul att veta lite mer om varandra. Ha en skön söndag

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

*skrattar...en utmanings vecka frö mig ....först lägga en bild på sig själv och nu lite mer fakta om sig själv ....Kul!!...ska klura på det några dagar så kommer det ett inlägg i veckan....

Kram fina du ....snyggt med håret ..

Pernilla

Life´s Silverlining and I sa...

Grattis till dina awards! De är du verkligen värd! Kul att läsa mer om dig också. ha en fin söndag kram Nilla

Carola sa...

ohhh vad roligt! och så mycket mer man får veta av bara några frågor.
Ger mig bara mer säkerhet på att jag gillar dig! verkligen!

Kram och ha en fin Söndag.
Älskar bilden på dig, vilket underbart hår!!!

Tina sa...

Grattis till din award sötis!! Å tack för att du tänkte på mig i förlängningen dessutom!
Jag känner personligen att det kommer att ta för mycket tid med min just nu, känner jag att tid finns tid framöver kanske jag skickar den vidare. Tack ändå!

kramkram

House number 11 sa...

Supergrattis till dina awards de är du så värd! Och vad roligt att läsa svaren!
Och du, du är så fin i ditt nya hår, ja du är ju alltid fin!
Tack för att de tänkte på mig och min blogg!
Jag blir så glad!
Kram Jenny

Anonym sa...

**Grattis** till Awarden & så skojsigt att få veta lite om dig/Kram

CONCEPT by JESSICA sa...

Vad kul att läsa lite mer om dig..
Ha fina dagen, kram

Fröken D sa...

Grattis till utmärkelsen!
Och så mycket mer man vet om dig av några frågor!
Super duper fin i ditt nya hår!
Kram susanne

Queen of Kammebornia sa...

Grattis! Jag har just länkat till dig :) Kram!
http://queenofkammebornia.se/2012/november/uppmarksamhet-2.html

Lena sa...

Grattis till tre awards! Rätt uppskattad alltså;-) kul att lära känna dig lite mera.

Kram Lena

Linn sa...

Grattis du är verkligen värd dessa!!!

Tack fina Helena för att du valde mej bland andra, att ge utmärkelsen till! Jag som än så länge har så "få" läsare, jag hoppas fler hittar in nu tack vare dej!
Skön söndag önskar jag dej. Här har jag plockat mossa och små granar att sätta fram och fixa med hemma.. :)
kram

HOUSE of ADELA sa...

Först TUSEN TACK SÖTA HELENA för utmärkelsen;) Jag ska göra mitt bästa med detta;) Sen GRATTIS till din med, du är sååå värd allt! Ursnygg i håret, hoppas vi får se mer bilder på dig!

Många kramar
Adela

evalevabo sa...

Grattis
Och vad läcker du är i håret...
Vad har du gjort , förlängt ser jag ju men på vilket sätt. Hur länge håller det sig?
Kul
Puss och kram Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...