lördag 2 februari 2013

När det inte blir som man tänkt!


Hello på er!

Very busy mama to day!
Har jagat färska blåmusslor både 
igår och idag!
Har säkert åkt till ett tiotal affärer, men nop
ingenstans hade de några!
 
Inte ens min bästa fiskleverantör 
hade några!
 
Så nu har planerna för kvällen 
snabbt fått planeras om!
 
Vilket leder till att
jag känner mig lite smått stressad!

Men jag får köra på gamla beprövade
recept!

Så nu dukas och fixas det för kvällen.

 Glas på tallriken, vad i herrans namn tänker hon på nu, tänker ni säkert!
Men det ska bli soppa i dom!


 Lustiga tulpaner hittade jag, tror de heter papegojtulpaner!



Blev tipsad av Carola om det här goda vinet, för endast 49 kr,
smakade mycket bra, igår iallafall, så vi kör med det ikväll också!
 
Hoppas ni andra har det lite lugnare än jag
och att ni njuter av att det är lördagskväll
och att det är melodifestival!!
 
Kram kram 
Helena
 
 
 
 

28 kommentarer:

Bara Sara sa...

Shit - musseljakt alltså:-) Du har säkert en bra plan B i rockärmen och med den dukningen och de tulpanerna blir det en toppenkväll! Kram Sara

svart vitt och rött sa...

Det blir säkert kanonbra ändå! Musslor har jag faktiskt aldrig ätit... lite skeptisk är jag allt till det! Jag kanske måste våga proa någon gång :-) Jättefin dukning!! Ha en riktigt trevlig kväll!

Lena sa...

Oj, 49:-. Spännande att höra om du gillade det idag också-)

Ha en kul kväll.

Kram Lena

Carola sa...

ja visst var det konstigt.. att det kostar 49:- och ändå var gott?
Eller som du sa.. den kvällen var det det i alla fall ;)
Väldigt lättdrucket!
Ha en fin kväll och vad fint du dukat!!
KRAM!

Channal sa...

Så fint du har dukat! Kommer bli jättebra med allt! Men så irriterande att de inte fanns några färska blåmusslor!!

Du ska ha en jättetrevlig kväll och ta några djupa andetag! Lycka Till!

KRAM Anna

Anna sa...

Så gott med musslor!
Ha en skön kväll.

Kramar Anna

Hemma på Sjuan sa...

Jobbigt att behöva ändra planerna! Men det blir säkert bra ändå.
Här blir det en lugn lördagkväll med melodifestivalen ;)
Fin dukning hos dig, kram Suss

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Ja när man har bott här i "fiskrbyn2 ett tag :) har man lärt sig ...stormigt väder, som det varit nu, betyder skyhöga priser på skaldjur/ musslor eller så finns inga alls...

Du hittar säkert på något annat gott ...och så tar du musslor en annan kväll..för det är ju något av det godaste som finns.

KRAM
Pernilla

Life´s Silverlining and I sa...

hihi vilket letande du fick. Hoppas ni kan njuta ändå. Ha en riktigt trevlig väll! Kram Nilla

Johanna / Fru form o fix sa...

Tjusig dukning, smart med ett glas till förrättssoppan. Och vintips är alltid bra, särskilt billiga bra. Ha så trevligt!

Milla sa...

Typiskt! Svårt med musslor om man inte bor på västkusten kanske men stormen har väl gjort sitt. ingen i min familj gillar musslor tyvärr - men jag har en av mina bästa matupplevelser i Kroatien med en musselrätt gratinerad i underbar vitlöks och persiljeolja... Hoppas det blev en trevlig kväll! kram Milla

Titta in hos Thess sa...

Ja du har då verkligen legat i hör jag :))
Skönt att man har gamla godingar som alltid funkar.
Och sjukt billigt vin....som dessutom var gott,det bllir 5 TTTTT från mig ;)))
Hoppas att ni får en mysig kväll.

Kram Thess

mitt liv som jag sa...

Inte roligt att behöva ändra planerna i sista sekund, men jag känner på mig att du fixade det superbra ändå!

Hoppas er kväll är toppen! Kram Jennifer

anettan sa...

Det var ett lagom pris på vin :) hoppas ni har en trevlig kväll. Kram Anette

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll på dig ! :)

Så fint med håret !
Härligt och skönt att bli ompysslad :)
Kul när man fixa till det.

Fina kläder med :)
Och det där att prata i telefonen....sån var jag också ganska så mycket förr men nu kan jag faktiskt bara nöja mig att bara vara och låta tankarna.
Men visst ringer jag lite fotvarandre :)

Trist att du inte fick tag i och fick ändra men det så fint ut !
Fin dukning och härliga tulpaner:)

Hoppas att du hase wn fin lördag och ha även en fin söndag!
Hoppas att det har gått bra med dina val av jobb :)
Visst kan det vara klurigt....
Jag har jobbat bara natt sen i våras men ibland så klurar man vad man vill.

Ha det gott nu ! Kram Från mig

CreandoPhoto sa...

Du är envis iallfall :) Tulpanerna är superfina. Mamma hade likadana och jag var såklart tvungen att fästa dem på foto :)

Kramar

Anonym sa...

Urtjusig dukning! Hoppas middagen blev trevlig och maten god, men det tror jag! ;)
Kram, kram

Home2tiny sa...

Skönt att ha lite favoritrecept i beredskap när sånt här händer. Snygg dukning o vilket billigt vin, måste testas, tack för tipset. Hoppas ni hade en superkväll, det hade vi här hemma, är mätt fortfarande. Kramisar Tina

Unknown sa...

Jobbigt när planerna kraschar :( Vad blev det på menyn istället?

Ha en mysig söndag fina du,
kram Catta

Mamma med ambitioner sa...

Hoppas att du fick till det ändå. Synd på musslor som är så gott. Kul ide med soppa i glas. Det måste testas. Kram fining.
Kristina

Home2tiny sa...

Skönt att ha lite favoritrecept i beredskap när sånt här händer. Snygg dukning o vilket billigt vin, måste testas, tack för tipset. Hoppas ni hade en superkväll, det hade vi här hemma, är mätt fortfarande. Kramisar Tina

Anonym sa...

Äsch att tänka om är aldrig roligt. Härligt att du hade en reservplan. Så tjusigt dukat.
Ha en skön söndag
Kram
AC

Mittgodastefinaste sa...

Jag kan också bli helt galen om jag är ute efter nåt speciellt och just musslor har jag också jagt ett antal gånger!

Jag har också den där tröjan med vingar fast i beige. Har aldrig tänkt på att man kan ha den bakofram! Det var ju en bra idé, då blir man ju ännu mera änglalik liksom! Har en annan tröja också från Cindstory, de har ju ganska pris på sina kläder.

Hoppas att ni hade en fin kväll igår, jag är säker på att din plan B var bra också! Kram Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Hoppas kvällen blev lyckad utan musslor
Ha en skön söndag

Maria - Wikers Liv sa...

Trist att inte kunna fullfölja det man tänkt, men bra gjort av dig att kunna ändra så i sista stund!
Ja, man kanske ska testa det där vinet, trodde inte ens det fanns viner under 50-lappen fortfarande? ;)
Ha en finfin söndag!
Kram /Maria

OddStyle.dk sa...

Nogengange så blir´ det meget bedre, når man ændre planer i sidste sekund :-) I stedet for vi altid vil have kontrol på det hele... Det er ikke hverdagen vi husker, men der hvor vi gør noget andet "end vi plejer" :-)

Rigtig dejlig søndag og endnu engang skønne billeder Helena :-) Kram til dig

Room of karma sa...

Oj herre 49:- det låter billigt! Kanske man skulle testa en kväll?!. Tack för tipset.


kram ♥CC♥

House and Garden by Bia sa...

Härlig dukning du har gjort! Och vilket billigt vin!! Inte alltid det dyraste är godast :) Finns många billiga viner som smakar bra;)
Jag såg Melodifestivalen igår...och Yohio från min stad, gick direkt till Globen Yes !!!Han är lika gammal som min dotter och hon har sett honom mycket här , hon får väl prata Japanska med honom, eftersom hon också läser Japanska på Gymnasiet, haha...
Nu ska jag ut i solskenet;)))
Kram kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...