fredag 24 februari 2017

Vårbruket på ingång?

Hejsan!

Här har det snöat och Mr J har skottat
och skottat.
 
Nu är allt borta så man kan ju undra varför han skottade
så himla mycket.
 
Det har börjat knoppa sig lite överallt i trädgården,
så man kan ana att våren är på väg. Är så sugen att 
plantera ännu mer i år, har alltid köpt mina fröer
och lökar härifrån
 
I år ska jag ta och rensa bort en massa gamla buskar
och småträd som har gjort sitt och inte är så fina längre.
Planerar att gräva ut och fixa en lite annorlunda rabatt med 
lite roliga växter
 
 
 
Jag får alltid höra att jag har alldeles för fina kläder när 
jag påtar i trädgården. Tänkte faktiskt ändra på det i vår.
Ska jag såga och slita med långa grenar,
kan det vara bra med riktiga arbetskläder.
 
Min käre man har alltid bra arbetskläder, så han tipsade 
mig att kolla in sidan där han köpt arbetskläder.
Hittade en hel del snyggt som även passar tjejer.
 
 
 
 
 
 
Riktiga arbetsbyxor som man kan slita med trädgrenar utan att 
riva sönder sig på benen. Finns här
Annars tänker jag att man skulle ha ett par shorts när man rensar i rabatter 
och fixar andra trädgårdsgöromål när det är sommar och solen skiner
Kanske kan man få några solstrålar på sina annars så vita rasben...
 
 
Viktigt att de är sköna, sitter bra och att det är bra material.
Maken är nöjd supernöjd.
De utlovar skönt material och att man får ett slankt utseende tack vare sin ergonomiska passform
 
RE/WEAR TC
RE/WEAR TC
Fiberteknologi med det lilla extra – miljövänlig & hållbar! Tålig, förstklassig materialblandning, som kombinerar naturlig bomull med återvunnen polyester – bearbetad i energibesparande, resurssnål produktion.
Viktigt att de går att få rena i tvättmaskinen också.
maken brukar vara så smutsig när han kommer hem och det är aldrig några problem att få hans kläder rena.
 
Har ni arbetskläder när ni påtar i trädgården?
 
Kram Helena
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...