måndag 11 februari 2013

Efter en kall promenad...



Hej på er!
Vad skönt att vara ledig idag!
Vaknade med huvudvärk, men jag 
hade tur, för den försvann, lagom till lunch!

Tog en riktigt skön promenad i det vackra 
snölandskapet!





Även om det inte var jättekallt, 
så bet det rejält i både kinder och lår!

 Värmde lite varm choklad med marshmallows!



 

Skönt att sätta sig i fåtöljen, med filten virad om sig
 och läsa Leva & Bo från förra veckan,
som inte hunnits med förrän nu!

Mår ni bra alla?
Verkar som många ligger sjuka både i influensa
och magsjuka!
Här har vi klarat oss, peppar peppar!

Ha en skön kväll!
Kram Helena




23 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Men gud vad gott och rejält med marshmallows så man inte ens ser chokladen - helt i min stil. Jag var så sugen på marshmallows idag när jag köpte kaffe på Espressohouse så jag var nära på att fråga om det funkar att ha det i latte också men jag gjorde det aldrig, det får bli en varmchoklad hemma i kväll istället då kan jag ösa på rejält med det goda också ;)

Kram Ullis

House and Garden by Bia sa...

Joo då, här mår vi bra!!
Har nyss målat ett vintrinskåp vitt, har varit i furu...känner mej nöjd sen har jag tvättat idag också...nu är man hungrig så nu blir det snart köttfärssås med spagetti..mums!
Ha det gott!!
Kramisar

Maria - Wikers Liv sa...

Vi mår bara bra! Men visst är det många runtom som är sjuka...
Tur din huvudvärk gav med sig!
Jag fotade inte med sattiv igår, på isfestivalen. Men det hade underlättat om jag hade haft det, för jag var tvungen att hålla kameran blixtstilla!
Ha det gott!
Kram /Maria

Sabelhagens Olivlund sa...

Jag har varit ute och promenerat efter jobbet, och lite bitande var det.
Vad gott med varma choklad med marshmallows, det var länge sedan:)).
Sonen hade ont i halsen förra veckan, men är okej nu.
Ha det gott.
Kram Maria

Fröken D sa...

Härligt med en uppfriskande promenad!
Vi har peppar peppar klarat oss hitintills, tack och lov.
Influensor magsjukor och div...härjar här !

Så vi fortsätter håller tummarna på att vi håller oss friska ☻

Ha en bra kväll!
Kram
Susanne

a piece of happiness sa...

Du är för rolig. Choklad med marshmallows!!
Marshmallows med choklad ska det ju vara ;-)

Lilla Majken sa...

Finns det något bättre med varm choklad efter en lång promenad?! Önskar att vi hade lika mycket snö på träden, så vackert.

Din fråga hos mig igår: Jag redigerar i stort sett inget mer än att ändra storlek och ibland (om jag orkar) så kan jag lägga på lite skärpa. Däremot kör alltid manuellt läge i kameran.

Kram Therese

Lisa sa...

Vilken härlig dag, tur att huvudvärken försvann.Här har vi, peppar peppar klarat oss från både magsjuka och influensa.
Kram Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Varm choklad är ju bara så gott efter en långpromenad.Härliga bilder.Ha en fin start på nya veckan och en skön kväll.Kramar Rita ♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken härlig dag :)
Promenad i friska luften och sen mys på fällen med choklad o marshmellows.
Skönt att huvudvärken försvann..
Vi har också klarat oss väldigt bra men många runtom är sjuka..
Ha en fin kväll.
Kram kram
Jessica

Queen of Kammebornia sa...

Så skönt att sitta där i fåtöljen med varm choklad och tidning! Kram till dig!

Home2tiny sa...

Ljuvliga bilder från en härlig dag. Skönt att huvudvärken försvann. Här är det sjukstuga, igen. Ha en toppenvecka. Kramisar Tina

Johanna / Fru form o fix sa...

Ja, peppar, peppar här också... Vilka fina bilder!

anettan sa...

Skönt att huvudvärken försvann, jag är förkyld men annars är vi friska. Ha en fortsatt bra måndag, kram Anette

Mittgodastefinaste sa...

Ja det är vansinnigt många sjuka nu. Vi har också klarat oss rätt bra peppar peppar. Största tjejen kände sig hängig nu när hon gick och la sig...

Jag skulle också behöva lära mig fixa lite med mina bilder.

Kram Jenny

Titta in hos Thess sa...

Ja ett underbart väder har det varit idag.
Och den där koppen såg riktigt smarrig ut.
Skönt att huvudvärken hade vett att ge sig av :))

Kram Thess

Unknown sa...

Så skönt att du blev av med huvudvärken, härligt med promenad i den friska vinterluften, även om det biter. Barnen är på bättringsvägen här, skönt, fast nu har J blivit sjuk.. går väl runt..
Åh varm choklad med mashmallows, inte fel, mums!

Kram och natti natti

Anna sa...

Så skönt att komma ut!
Mysig stol.
Ha en skön kväll.
Kram Anna

Sallys hus sa...

hej hej
Men å va det där såg härligt ut!
Jag kom hem kl 18 till kolmörker...då är man inte så sugen på promenad..
Mysigt med choklad med marshmallows i..det är ju såååå himla gott!
Skönt att huvudvärken försvann. Här har vi klarat oss än så länge..peppar peppar..
ha en härlig tisdag!
Kram Katarina

dianasdrömmar sa...

Mysig dag och härliga bilder kram Diana

Åse sa...

Vilken mysig dag du haft, jo tack, här är vi lite små snuviga men annars bara fint. Kram

mig&mitthem sa...

Härligt vintriga bilder!! Det skönaste med en kall promenad är ju att få mysa under en filt sen å värma sig med varm choklad. Februari kallas ju också vabruari....tydligenden sjukaste månaden. Krams m

Fiona sa...

Så skönt med skogspromenad i snön och varm choklad på det:)
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...